Millainen on hyvä iskulause?

Iskulause on haltijansa tuotteiden, palvelujen tai toiminnan yhteydessä käytettävä lyhyt sanonta, joka sisältämänsä omaperäisyyden takia on omiaan erottamaan haltijan tuotteet, palvelun tai liikkeen muista.

Hyvä iskulause on omaperäinen ja erottamiskykyinen. Se on ytimekäs lause, johon kiteytyy tuotteen/ palvelun/yrityksen keskeinen lupaus tai kuluttajaetu.

Hyvä iskulause poikkeaa massasta ja saa myös helposti jäljittelijöitä. Sen vuoksi omaperäiselle ja erottamiskykyiselle lauseelle kannattaa hakea rekisteröinti.

Iskulauserekisteri ei kata kaikkia iskulauseita eikä muita mainostarkoituksissa käytettyjä lauseita. Iskulauseen suunnittelussa tämä kannattaa ottaa huomioon.