Kaupankäynti siirtyy kiihtyvällä vauhdilla verkkoon. MARK Juristipiiri järjestää aamupäiväseminaarin, jossa käsitellään verkkokauppaan liittyviä ajankohtaisia juridisia teemoja:
* Mitä tietoja kuluttajille on verkkokaupassa annettava ennen ostamista?
* Kuluttajan oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehdyt ostokset – mitä on huomioitava?
* Mitä velvoitteita lainsäädäntö asettaa verkkokaupan prosesseille, ja mitä verkkokaupan toimitusehdoissa on hyvä huomioida?
* Verkkokauppaa koskeva lainsäädäntö muuttui 13.6.2014. Mitä uutta muutos toi tullessaan, ja miten uusia säännöksiä on tulkittu? Ajankohtaista oikeuskäytäntöä.
* Miten tuotteen tai palvelun hinnasta tulee kertoa kuluttajille? Mitä säännöksiä hinnan ilmoittamisvelvollisuuteen liittyy?
* Verkkokauppa-asiakkaiden tietojen käsittely – miten tietoja saa kerätä ja hyödyntää markkinointiin?
* Kohdennettu verkkomarkkinointi ja evästeet.
Seminaari on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat vastuussa yrityksen verkkokaupan suunnittelusta ja toteutuksesta tai verkkokauppaan liittyvästä markkinoinnista. Kaupan ja palvelualan yritysten johto- ja asiantuntija tehtävissä toimiville, toimitusjohtajille, markkinointi- ja myyntipäälliköille, asianajajille ja lakimiehille sekä muille markkinointijuridiikan asiantuntijoille ja henkilöille.
Ilmoittautuminen seminaariin 4.9. mennessä.
Tilaisuuden järjestää MARK Kustannus Oy/MARK Juristipiiri.
8.00 | Ilmoittautuminen ja aamukahvi |
8.30 | Tervetuloa! Suvi-Tuulia Leppäkorpi, asianajaja, varatuomari, Asianajotoimisto JB Eversheds Oy MARK Juristipiirin puheenjohtaja, moderaattori |
Keynote: Case Varusteleka |
|
|
Verkkokaupan prosessit – verkkokaupan sääntely-ympäristö – verkkokaupan prosessit, mm. ennakkotiedot ja niiden antamistavat, tilausvahvistus, tuotteiden ja palveluiden toimittaminen, peruuttamisoikeus verkkokaupassa jne. – verkkokaupan toimitusehdoissa huomioitavaa Markus Myhrberg, asianajaja, varatuomari Lexia Asianajotoimisto Oy |
9.50 | K a h v i t a u k o |
|
Hinnan ilmoittaminen markkinoinnissa – hintailmaisuja koskevat yleiset periaatteet – alennusmyynti ja hinnan ilmoittaminen – tuotekohtaisten tarjousten markkinointi – kaksi yhden hinnalla ja kylkiäiset Iiris Keino, associate, OTM, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy |
|
Tietoisku verkkokaupan asiakkaiden henkilötietojen käsittelystä ja verkkokaupan digitaalisesta markkinoinnista – henkilötietojen kerääminen verkkokaupassa – verkkokaupan asiakkaiden kontaktointi jälkikäteen, ja suoramarkkinointiluvan pyytäminen verkkokaupassa – verkkokaupan digitaalinen markkinointi ja evästeiden käyttöön liittyvät juridiset velvoitteet Suvi-Tuulia Leppäkorpi, asianajaja, varatuomari Asianajotoimisto JB Eversheds Oy |
|
Tietoisku tavaramerkkien käytöstä verkkokaupan hakutoiminnoissa – Ajankohtaista oikeuskäytäntöä tavaramerkkien käytöstä hakutoiminnoissa sekä hakukoneiden toimintakäytäntöjä – Miten kolmansien tavaramerkit tulisi huomioida hakutoimintoja suunniteltaessa? – Miten suojaan omat tavaramerkkini? Emilia Lasanen, OTM, Asianajotoimisto Krogerus Oy |