Kaupankäynti siirtyy kiihtyvällä vauhdilla verkkoon. MARK Juristipiiri järjestää aamupäiväseminaarin, jossa käsitellään verkkokauppaan liittyviä ajankohtaisia juridisia teemoja:

* Mitä tietoja kuluttajille on verkkokaupassa annettava ennen ostamista?
* Kuluttajan oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehdyt ostokset – mitä on huomioitava?
* Mitä velvoitteita lainsäädäntö asettaa verkkokaupan prosesseille, ja mitä verkkokaupan toimitusehdoissa on hyvä huomioida?
* Verkkokauppaa koskeva lainsäädäntö muuttui 13.6.2014. Mitä uutta muutos toi tullessaan, ja miten uusia säännöksiä on tulkittu? Ajankohtaista oikeuskäytäntöä.
* Miten tuotteen tai palvelun hinnasta tulee kertoa kuluttajille? Mitä säännöksiä hinnan ilmoittamisvelvollisuuteen liittyy?
* Verkkokauppa-asiakkaiden tietojen käsittely – miten tietoja saa kerätä ja hyödyntää markkinointiin?
* Kohdennettu verkkomarkkinointi ja evästeet.

Seminaari on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat vastuussa yrityksen verkkokaupan suunnittelusta ja toteutuksesta tai verkkokauppaan liittyvästä markkinoinnista. Kaupan ja palvelualan yritysten johto- ja asiantuntija tehtävissä toimiville, toimitusjohtajille, markkinointi- ja myyntipäälliköille, asianajajille ja lakimiehille sekä muille markkinointijuridiikan asiantuntijoille ja henkilöille.

Ilmoittautuminen seminaariin 4.9. mennessä.

Tilaisuuden järjestää MARK Kustannus Oy/MARK Juristipiiri.

 

 8.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi 
 8.30 Tervetuloa!
Suvi-Tuulia Leppäkorpi, asianajaja, varatuomari,
Asianajotoimisto JB Eversheds Oy
MARK Juristipiirin puheenjohtaja, moderaattori
 

Keynote: Case Varusteleka
– menestyksekäs verkkokaupan markkinointi ja vuorovaikutus yleisön kanssa
– juridiikan huomioiminen käytännön toiminnassa
Valtteri Lindholm, kauppias, Varusteleka

  Verkkokaupan prosessit
verkkokaupan sääntely-ympäristö
– verkkokaupan prosessit, mm. ennakkotiedot ja niiden antamistavat, tilausvahvistus, tuotteiden ja palveluiden toimittaminen, peruuttamisoikeus verkkokaupassa jne.
– verkkokaupan toimitusehdoissa huomioitavaa
Markus Myhrberg, asianajaja, varatuomari
Lexia Asianajotoimisto Oy
 9.50 K a h v i t a u k o
  Hinnan ilmoittaminen markkinoinnissa
– hintailmaisuja koskevat yleiset periaatteet
– alennusmyynti ja hinnan ilmoittaminen
– tuotekohtaisten tarjousten markkinointi
– kaksi yhden hinnalla ja kylkiäiset
Iiris Keino, associate, OTM, Dittmar & Indrenius
Asianajotoimisto Oy
  Tietoisku verkkokaupan asiakkaiden henkilötietojen käsittelystä
ja verkkokaupan digitaalisesta markkinoinnista
henkilötietojen kerääminen verkkokaupassa
– verkkokaupan asiakkaiden kontaktointi jälkikäteen, ja suoramarkkinointiluvan pyytäminen verkkokaupassa
– verkkokaupan digitaalinen markkinointi ja evästeiden käyttöön liittyvät juridiset velvoitteet
Suvi-Tuulia Leppäkorpi, asianajaja, varatuomari
Asianajotoimisto JB Eversheds Oy
  Tietoisku tavaramerkkien käytöstä verkkokaupan hakutoiminnoissa
– Ajankohtaista oikeuskäytäntöä tavaramerkkien käytöstä hakutoiminnoissa sekä hakukoneiden toimintakäytäntöjä
– Miten kolmansien tavaramerkit tulisi huomioida hakutoimintoja suunniteltaessa?
– Miten suojaan omat tavaramerkkini?
Emilia Lasanen, OTM, Asianajotoimisto Krogerus Oy