MARK Juristipiirin järjestämässä aamupäiväseminaarissa käsitellään markkinointijuridiikan peruskysymyksiä ja oikeuskäytäntöä koskien:

• Vertailevaa markkinointia: Mikä on sallittua, mikä on kiellettyä?
• Toisen elinkeinoharjoittajan maineen hyödyntämistä: Missä rajat menevät?
• Sähköistä suoramarkkinointia: Viimeisin oikeuskäytäntö
• EU:n tulevaa tietosuoja-asetusta: Miten voit valmistautua?

Tilaisuus on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat vastuussa yrityksen markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta. Tilaisuus on tarkoitettu myös tuotannon, kaupan ja palvelualan yritysten johto- ja asiantuntijatehtävissä toimiville sekä toimitusjohtajille, markkinointi- ja myyntipäälliköille, asianajajille ja lakimiehille ja muille markkinointijuridiikan asiantuntijoille ja henkilöille.

ILMOITTAUTUMISET 29.8. mennessä!

 

     
 8.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi   
 8.30 Tervetuloa!

Peter Åkerlund, IPR lakimies
Boco IP Oy Ab
MARK Juristipiirin puheenjohtaja, moderaattori
 
 8.35 Vertaileva markkinointi
– Onko vertaileva markkinointi sallittua?
– Mikä on kiellettyä?
– Viimeaikainen oikeuskäytäntö

Johanna Flythström, Senior associate
Roschier Asianajotoimisto Oy

 
 9.20 Maineen norkkiminen
– Minkälaista menettelyä markkinoinnissa voidaan pitää toisen goodwill-arvon hyväksikäyttönä ja siten sopimattomana menettelynä?
– Ajankohtaista oikeuskäytäntöä

Suvi-Tuulia Leppäkorpi, asianajaja
Asianajotoimisto Juridia Bützow Oy

 
 10.00 Kahvitauko  
 10.30 Sähköisen suoramarkkinoinnin ajankohtaisia kysymyksiä
– Suoramarkkinoinnin sääntelytausta
– Asiakasviestinnän ja sähköisen suoramarkkinoinnin väliset rajanvedot
– Viranomaisten tulkinta ja toimialan käytännöt

Iiris Keino, associate, OTM
Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy

 
 11.15 EU:n tuleva tietosuoja-asetus / valmistautuminen muutoksiin
– Tietosuojan kasvava merkitys markkinoinnissa
– Mikä muuttuu ja mitä se tarkoittaa käytännössä?

Jukka Lång, asianajaja, CIPP/E
Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy

 
 12.00  Tilaisuuden päätös