Yrityksen strategiaprosessin pölyisyys saa aikaan allergiaoireita useimmissa organisaatioissa. Caverion Suomi jätti lääkityksen, sulki pölypussin ja päätti tehdä toisin. Syntyi strategia, jossa asiakas on tahtipuikoissa, ja kaikki opettelevat rockaamaan samaan tahtiin.
Tule kuuntelemaan, miten se kaikki tehtiin, ja miten se on tehtävissä missä tahansa organisaatiossa. Tai tule keksimään yhdessä vieläkin paremmat strategiapiristeet. Asiantuntijana MARK Tehoaamussa on Pia Rautakorpi.
Aamupäivän aikana
– tehdään strategiasta yksinkertainen – mihin olemme menossa ja miten sinne päästään.
– selvitetään kilpailuetu – mistä se syntyy, miten se tunnistetaan ja kuinka se käännetään kassavirraksi.
– innostetaan kaikki mukaan toteuttamaan strategiaa – mitä minä voin tänään työssäni tehdä, jotta asiakas ostaa enemmän, useammin ja paremmalla katteella.
– käsitellään asiat konkreettisesti, esimerkkinä Caverion Suomi ja miten sama on mahdollista jokaisessa yrityksessä.
Pia Rautakorpi on rakentanut asiakkuuksia eri rooleissa aina startupeista kansainvälisiin pörssiyhtiöihin. Rautakorpi vastasi Caverion Suomen strategiasta, kilpailuetutiimin johtamisesta sekä asiakasymmärryksestä, kun YIT jakautui kahdeksi pörssiyhtiöksi kesällä 2013.
Parhaillaan Pia Rautakorpi rakentaa työkalua, jolla strategisen kilpailuedun kehittyminen tehdään läpinäkyväksi yrityksen laskennassa, taloushallinnossa ja prosesseissa.