Digitaalisuuden myötä sekä markkinointi että myynti on muuttunut. Erilaiset tekniset ratkaisut ovat nostaneet merkitystään, mutta kyllä myyjiä silti tarvitaan. Myyjät menestyvät työssään paremmin, kun liidit ovat laadukkaampia ja potentiaalisten asiakkaiden ostopolun vaiheet ovat tunnistettavissa. Ideaalitilanteessa markkinointi ja myynti keskustelevat keskenään ja markkinoinnin ihmiset tekevät sisältöä, jonka aiheet kumpuavat asiakasrajapinnasta – myyjiltä. Sisältö on sitä merkityksellisempää mitä paremmin se vastaa päättäjien ongelmiin ja haasteisiin. Auttaa heitä menestymään.

Jos digitaalisuus vaikuttaa isolta hallitsemattomalta möykyltä, se kannattaa palastella ja oppia pieninä annoksina. Näin varmuus lisääntyy ja hallittavuus paranee. Silloin huomaa, ettei kyse ole mistään epämääräisestä asiasta, vaan kaikella on paikkansa.

Rohkeasti eteenpäin: Digiä pienin askelin!
Haaga-Helian koulutustarjonta – MARKin jäsenille -10 % hintaan!