Miten verkkosivuston näkyvyyttä nostetaan ilman mainostusta? Mitkä asiat vaikuttavat Googlen hakutuloksissa pärjäämiseen?

Fiksu viestijä ottaa hakukoneet huomioon kaikessa verkkosisällön tuotannossa. Suomen Googlessa tehdään joka päivä 30 miljoonaa hakua. Hakukoneet ovat tukevasti mukana asiakkaiden ostoprosessissa ja tietyllä toimialoilla hakukonenäkyvyys on jopa elinehto. 

MARK Tehoaamun sisältö on tarkoitettu markkinoijille, jotka hauavat oppia hakukoneoptimoinnin kulmakivet.
– Miten hakukoneoptimointi syntyi?
– Googlen hakukoneen toiminta
– Hakusanatutkimus
– Optimoidun sisällön tekeminen
– Hakukoneoptimoinnin tekniikka
– Mitä optimoinnissa ei kannata tehdä
– Käytännön tehtäviä
– Optimointiin liittyvää analytiikkaa

Tarvitset mukaan:
– Läppärin ja muistiinpanovälineet
– 2 tai 3 sinulle tai yrityksellesi relevanttia hakusanaa valmiiksi mietittynä

Saat Tehoaamusta enemmän irti, jos sinulla on käyttöoikeus aktiiviseen Google AdWords ja/tai Google Analytics -tileihin, mutta tämä ei ole pakollista.

Kouluttaja Tommi Partanen on työskennellyt viimeiset kahdeksan vuotta verkkopalvelujen ja -sisältöjen parissa. Hän on optimoinut Googlen kärkisijoille niin lasiterasseja, verkkosovelluksia kuin koulutuksiakin. Päätyönään Tommi tuottaa digitaalisen markkinoinnin koulutuksia Marbles Oy:ssä.