Mikä on paras tapa markkinoida ekologisesti kestäviä ratkaisuja? Mitkä ovat uusien ratkaisujen omaksumisen haasteet?
Professori Kate White on tehnyt Sitran toimeksiannosta laajan, yli 350 akateemista artikkelia sisältävän katsauksen siihen, mitä kuluttajatutkimus oikeasti tietää ekologisesti kestävien ratkaisujen ostamisesta ja omaksumisesta. Tältä pohjalta hän on kehittänyt työkalun, jolla markkinoija voi ratkaisun vahvuuksiin ja kuluttaja-adoption esteisiin perustuen etsiä parhaat argumentit, joita käyttää positioinnissa ja viestinnässä.
Tässä julkistustilaisuudessa Kate kertoo mallin taustat ja käy tiiviisti läpi sen eri osa-alueet ja käytön. Jaossa on myös mallin käyttöä helpottamaan tehty työkirja.
Tarjolla on kevyttä aamiaista klo 8.30 alkaen. Tilaisuus on maksuton ja sen kieli on englanti.
Kate White is Professor of Marketing and Behavioural Science at the Sauder School of Business, University of British Columbia, Canada. She is Chair of the Ethics and Sustainability Group at UBC and she holds a professorship in Consumer Insights, Prosocial Consumption, and Sustainability. Kate’s research focuses on how we can shift people’s attitudes, choices, and behaviors to encourage positive actions such as engaging in sustainable behaviors and making prosocial choices.
Lue lisää ja ilmoittaudu: https://www.sitra.fi/tapahtumat/kestavien-ratkaisujen-shift-markkinointimalli/