Kipinää markkinointiin -seminaarisarjassa on vuorossa syksyn 2016 ajankohtaiset teemat. Tiedossa on tiukka aamupäivän mittainen setti markkinoinnin uusista tuulista esimerkkicasejen kera.
Tämä aamupäivä on omistettu nimenomaan markkinoinnin parissa työskenteleville, jotka haluavat ja joiden tulee tietää, mitä markkinoinnissa tapahtuu nyt ja huomenna.
Tervetuloa hakemaan itsellesi viimeisintä tietoa ja inspiraatiota markkinoinnista uuden menestyksen tekemiseen.
Tervetuloa Kipinää markkinointiin -seminaariin! |
Asiakasnäkemys tarjoaa työkalut asiakaslähtöiseen markkinointiin Asiakaslähtöisyys on toimivan markkinoinnin lähtökohta. Liian usein asiakas kuitenkin jää ainoastaan sanahelinäksi ja organisaation näkökulmat ohjaavat toimintaa. Asiakas jalostuu toiminnan keskiöön tuomalla asiakasnäkemys brändin, asiakaskokemuksen sekä muutosjohtamisen ytimeen. Kaiken keskiössä on tiedolla johdettu markkinointi. • Roope Ruotsalainen on Frankly Partnersin CDO, jonka missiona on nostaa asiakas teknologiavetoisen digitalisoitumisen sydämeksi. Aiemmin mm. analytiikan ja digimarkkinoinnin johtotehtävissä toiminut Roope todistaa päivittäin datan ja luovuuden liittoa, mutta uskoo asiakaskokemuksen seuraavan aallonharjan pyyhkäisevän vasta asiakasnäkemyksen jalkauduttua muutosjohtamiseen. |
Muistuvatko tekijänoikeudet villityksen iskiessä? Älä astu tekijänoikeus- ja brändijuridiikan miinoihin Omien oikeuksien suojaaminen ja tarvittavat sopimukset – olet vakuuttanut työntekijäsi ja toimintasi jatkuvuuden – oletko ”vakuuttanut” aineettoman pääomasi, vai altistatko sen kopionnille ja varkauksille? – brändiin ja markkinointiviestintään liittyviä keskeisiä sopimuksia Miten voit hyödyntää muun tahon tuottamaa sisältöä omassa elinkeinotoiminnassasi (esim. pitää POKÈMON GO -teematapahtuman)? – tekijänoikeudet, tavaramerkit, toisenmaineen sopimaton hyväksikäyttö |
Kauppakeskus muuttuu palvelukeskukseksi – markkinointi digitalisoituu ja mobilisoituu |
Vauhtia liiketoimintaan LinkedIn-markkinoinnilla LinkedIn on maailman suurin ammattilaisten verkosto ja sisältökanava, ja Suomi on yksi LinkedInin nopeimmin kasvavista markkinoista. Mikä LinkedInissä on ainutlaatuista ja miksi juuri suomalaisten yritysten siellä kannattaa markkinoida? LinkedIn Marketing Solutions -tarjoamaa yksinoikeudella Suomessa edustava Fonecta kertoo viimeisimmät uutiset ja tuoreimmat paikalliset caset. |
Pääteemana markkinoinnin sisällöt eri kanavat huomioon ottaen, eri kanavien tehot. Aktiivinen tekeminen, markkinointi yrityksen tekemisen keskiöön oikeasti. Silloin se pelastaa. • Walter Ihander, markkinointijohtaja, Vepsäläinen Oy Walter on 38-vuotias, huonekaluja saman ajan käyttänyt ja viimeiset 20 vuotta myös niiden myyntiä edistänyt. Viimeiset 11 vuotta Vepsäläisellä markkinoinnin eri tehtävissä. Punk musiikki on lähellä sydäntä, joten vapaa-ajalla ei paljon liike-elämä ajatuksissa pyöri. Helvetin hyvä mix, toteaa Walter. |