Tutkimuksissa on osoitettu, että n. 50 % asiakasuskollisuudesta, uudelleenostosta ja suosittelusta perustuu siihen, kuinka lämminhenkisenä ja kompetenttina asiakas kokee brändin.
Ihmiset ovat brändejä ja brändit ovat ihmisiä. Kun ihminen muodostaa käsityksen toisesta ihmisestä tai ihmisjoukosta, se perustuu, ehkä hieman yllättäenkin, 80 prosenttisesti kahteen tekijään:
- Kuinka lämpimänä/lämminhenkisenä kohde koetaan
- Kuinka kompetenttina/pätevänä kohde koetaan.
Tähän akateemisissa sosiaalipsykologian tutkimuksissa osoitettuun warmth&competence -teoriaan perustuu myös human brand -käsite ja -työkalu. Niin ikään akateemisissa tutkimuksissa on osoitettu, että n. 50% asiakasuskollisuudesta, uudelleenostoista ja suosittelusta perustuvat siihen, kuinka lämminhenkisenä ja kompetenttina asiakas kokee brändin.
Kauppatiet. tri ja Human Insight Strategist Samil Aledin esittelee Klinikassa Human brand –ajattelun periaatteet ja työkalun. Se sopii mm. brändin strategiseen johtamiseen sekä tulokselliseen asiakaskokemuksen mittaamiseen ja kehittämiseen.
Samil Aledin on yrityksiä ja yhteisöjä konsultoiva tutkija. Taustaltaan hän on kulutustuotemarkkinoija, akateeminen tutkija, vieraileva yliopistoluennoitsija, kaupallinen tutkija ja liiketoiminnan kehittäjä sekä yrittäjä. Vuoden 2017 alusta hän on tutkinut ja konsultoinut yrityksiä yrityksensä Branded Life Oy:n kautta.
Suomessa uusi Human brand –ajattelu soveltuu erinomaisesti sekä B2B- että B2C-yritysten käyttöön. Human brand auttaa johtamaan brändiä erityisesti toimialoilla, joissa tuotteilla/palveluilla ja hinnoittelulla on hankalaa saada kilpailuetua, esim. mobiilioperaattorit, yksityiset terveystalot, vakuutusyhtiöt, pankit ja muut rahoituslaitokset ja isot liikejuridiikan toimistot.
- Aika: ke 4.9.2019 klo 8.30 – 10.30
- Paikka: MARK toimisto, Fabianinkatu 4 B, Helsinki, 4. krs
Klinikka on tarkoitettu MARKin jäsenille ja se on maksuton. Mukaan mahtuu 15 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.