Data on jokaisen markkinoijan unelma, mutta vain harvalla on riittävästi asiantuntemusta datan kanssa työskentelemiseen. Liity Wrappin, Krogeruksen ja Ruotsin suurlähettilään Anders Ahnlidin seuraan Ruotsin suurlähetystöön aamiaiselle, jolla pääset vauhtiin.
Data voi mahdollisesti olla arvokkain markkinointiresurssisi. Oikeanlaisen informaation avulla on mahdollista luoda yksilöllisiä, kustannustehokkaita ja fiksuja markkinointikampanjoita.
Onko sinulla tarpeeksi tietämystä tehokkaaseen datan hyödyntämiseen? Tervetuloa aamiaiselle Ruotsin suurlähetystöön, jossa käydään läpi miten voit hyödyntää dataa markkinointiperspektiivistä, lailliset asiat huomioon ottaen.
Tilaisuuden ohjelma ja aikataulu:
8.00 Tervetuloa ja tilaisuuden esittely
* Wrapp
* Anders Ahnlid, Suomen Ruotsin suurlähettiläs
Ahnlid on aikaisemmin ollut johtajana ruotsalaisille OECD- ja UNESCO-delegaatioille Pariisissa. Hän on ollut osallisena ulkomaan asioissa ja toiminut mm. Gen’even edustuksessa ja Washingtonin lähetystössä.
8.15 Dataan pohjautuva päätöksenteko edellyttää aina myös datan käsittelemistä, varastoimista ja mittaamista, mutta mikä on sallittua ja mikä ei?
EU on ilmoittanut kahdesta uudesta datan jakamista ja varatoimista koskevasta direktiivistä (GDPR & PSD2), miten tämä vaikuttaa yritystoimintaan?* Mika Puittinen, asianajaja, varatuomari, MBA, Krogerus Oy
Puittinen on työskennellyt asianajotehtävissä ja lakimiehenä kansainvälisissä konserneissa yli 20 vuoden ajan, josta pääosan teknologiajuridiikkaan liittyvien toimeksiantojen parissa. Puittinen on Krogeruksen Technology, Media & Telecommunications -ryhmästä vastaava osakas. Ennen asianajouraa hän toimi lakiasiainjohtajana Perloksella, Fujitsulla ja Cramolla sekä lakimiehenä Tiedolla ja Fortumilla. Puittisella on monipuolinen kokemus teknologiajuridiikan kaikilta sektoreilta.
* Pessi Honkasalo, senior associate, Krogerus Oy
Honkasalo on erikoistunut teknologiaan ja tietosuojaan, immateriaalioikeuksiin sekä kaupallisiin sopimuksiin ja ulkoistamishankkeisiin. Hän neuvoo asiakkaita myös yritysjärjestelyihin ja pääomasijoituksiin liittyvissä teknologisissa ja tietosuojakysymyksissä. Honkasalo on täyttänyt menestyksekkäästi eurooppalaisen Certified Information Privacy Professional (CIPP/E) -tietosuojasertifikaatin vaatimukset, ja hänen väitöskirjansa Software Linking as Alteration: Framework for Assessment under European Copyright Law on julkaistu IPR University Centerin julkaisusarjassa. Honkasalo on aikaisemmin työskennellyt tutkijana Institute of Intellectual Propertyssä Tokiossa ja Max Planck Institute for Innovation and Competitionissa Münchenissä.
8.35 Kuinka on mahdollista tehdä fiksuja dataan pohjautuvia markkinointipäätöksiä ja -kampanjoita?
Wrapp edustaa jäsenkorttien ja kanta-asiakasohjelmien uutta sukupolvea etusovelluksen muodossa. Wrapp ei ainoastaan tarjoa sinulle yhteyttä nykyisiin asiakkaisiisi vaan myös potentiaalisiin uusiin asiakkaisiin. Wrapp-sovellus yhdistyy suoraan käyttäjiensä pankkikortteihin ja kampanjat rakennetaan täysin perustuen käyttäjien ostostottumuksiin.
Wrapp on ruotsalainen yritys, jonka sijoittajia ovat muun muassa Nordea, H&M ja Klarna. Asiakkaita ovat esimerkiksi H&M, Lindex ja Clas Ohlson.* Aage Reerslev, toimitusjohtaja ja perustaja Wrapp
Aage Reerslevillä on tutkinto Tukholman KTH Royal Institute of Technologystä ja laaja kokemus yritysjohtamisesta. Hän on ollut suoraan tekemisissä 10 startupin kanssa niin perustajana kuin toimitusjohtajanakin. Wrappin Reerslev perusti yhdessä Hjalmar Winbladhin kanssa 2011 ja toimitusjohtajaksi hän siirtyi 2015. Tästä eteenpäin yritys on kasvanut tasaisesti ja tekee nyt suurta läpimurtoaan aloitettuaan yhteistyöt usean uuden pankin kanssa.
8.55 Keskustelu Wrappin ja Krogeruksen välillä koskien dataan pohjautuvaa markkinointia
Mitkä ovat tulevaisuuden suuret trendit ja miltä näyttää tulevaisuuden kanta-asiakasohjelma? Miten tasapainottaa dataan pohjautuvia markkinointikampanjoita tietojen eheydellä?
Tilaisuus alkaa klo 8.00 ja on maksuton MARK:in jäsenille.
Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista viimeistään maanantaihin 3.4. mennessä.
Tervetuloa!
MARK Digiryhmä