Digitaalinen vallankumous on mullistanut useimpien alojen liiketoiminnan – eikä vähiten markkinoinnin näkökulmasta. Markkinoijan on vaikutettava ihmisiin siellä, missä he viettävät aikaa, mutta ei vanhoilla metodeilla. Vuorovaikutuksen on oltava todellista ja kaksisuuntaista asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa. Kampanja-ajattelun tilalle astuu johdonmukainen asiakkuuksien hoitaminen.
Markkinoinnin ajankohtaisseminaari tarjoaa tiiviin paketin ja hyviä nyrkkisääntöjä menestykseen tämän päivän markkinoilla. Tule hakemaan itsellesi eväät muutokseen – ei vain siinä mukana pysymiseen, vaan sen tekemiseen.
8.30 | Aamukahvitarjoilu |
8.45 | Tervetuloa! * Lauri Sipilä, toimitusjohtaja, MARK |
Asiakaskokemuksen uusimmat kehitysaskeleet Asiakaskokemus ei ole vain markkinoinnin muutosta. Se on ennen kaikkea keino rakentaa yritykselle uudenlaista strategista kilpailuetua. * Kari Korkiakoski, toimitusjohtaja, Futurelab Finland |
|
3×3 digitaalisen markkinoinnin trendiä Asiakaskokemusta, dataa ja johtamista – mitä markkinoinnin hypesanojen takaa löytyy, mikä kehityksessä kannattaa ja mitä napata mukaan vielä 2014 tehtävälistalle? * Roope Ruotsalainen, Chief Digital Officer, Frankly Partners |
|
Lehti-ilmoittelusta lobbaukseen. Minkälaisia toivomuksia headhunterille tulee koskien markkinoinnin ammattilaisia? Markkinoinnin ammattilaisen kenttä on varsin laaja ja laajenee koko ajan. Liiketoimintaosaaminen, myynnin rakenne, logistiikka, digitaalinen liiketoiminta, kulttuurierot, sisäinen ja ulkoinen vaikuttaminen, omaksumiskyky, verkottuminen ja viestintä. * Markku Kaijala, toimitusjohtaja, Pro-Source Oy |
|
Asiakasymmärrys ja digitaalisen ympäristön ymmärtäminen on avain onnistumiseen, mutta miten varmistaa toimenpiteiden laatu? Toimenpiteiden määrä moninkertaistuu tässä nopeasti kehittyvässä maailmassa. Miten varmistua, että tehtävät toimenpiteet ajavat sekä bisnestä että asiakkaan tarpeita – relevantisti ja laadukkaasti. * Hans Björkendahl, Chief Strategy Officer, Partner, Monami Agency |
|
Markkinoinnin murros pakottaa asiakaskeskeisyyteen Markkinoinnin murros muuttaa asiakkaidesi ostokäyttäytymistä. Ostamisesta on tullut itsepalvelua. Jos et hallitse asiakkaan tiedonhakuvaihetta, et myöskään hallitse kaupantekovaihetta. * Jarkko Kurvinen, toimitusjohtaja, Plutoni Oy |
|
Videovallankumous: Liikkuvat kuvat asiakkuuksien syventämisen ja markkinointiviestinnän voimatekijänä 2014 Visuaalisen sisällön, erityisesti videoiden, hyödyntäminen markkinointiviestinnässä kasvoi räjähdysmäisesti viime vuonna. Tämä mullistus on rantautunut myös Suomeen. Esityksessä avataan Googlen ajatuksia videomarkkinoinnin mahdollisuuksista ja niiden kytkemisestä kiinteäksi osaksi markkinointimixiä ja asiakaspalvelumalleja. * Tommi Pelkonen, johtaja, Google Finland |
|
12.30 | Päätössanat * Lauri Sipilä, MARK |
Hans Björkendahl on digiajan strategi, jolle asioiden käyttökokemus, asiakasrelevanttius ja laatu ovat kaiken tekemisen ytimessä. Tavoitteena tehdä asioita, jotka asiakkaat haluavat, koska se on kannattavampaa bisnestä kuin saada heitä haluamaan asioita. Löydätte Hansin internetistä sukunimellä. | |
Senior Partner, KTM Markku Kaijala on Pro-Source Oy:n toimitusjohtaja, vastuualueinaan markkinoinnin- ja yleisjohdon suorahaut sekä työsuhteiden päättämispalvelut (Pro- ja outplacement). Markulla on 25 vuoden kokemus markkinoinnin ja mainonnan johto- ja asiantuntijatehtävissä. Kaijala on aktiivisesti mukana myös henkilöstöpalvelualan kehittämisessä. DiSC®-sertifiointi suoritettu 2013. | |
|
Kari Korkiakoski on asiakaskokemuksen johtamisen ja markkinoinnin muutoksen konsulttitoimisto Futurelab Finlandin toimitusjohtaja. Työssään Kari rakentaa asiakkailleen asiakaskokemuksesta strategista kilpailuetua. Lisäksi hän auttaa uusien asiakaskokemuksen KPI-mittareiden ja mittausmallien suunnittelussa ja käyttöönotossa. Näihin hankkeisiin liittyy usein Net Promoter Score- ja Customer Effort Score -mallien soveltaminen. Maaliskuussa ilmestyy Talentumin kustantama ”Asiakkaan aikaakausi” -kirja, joka kertoo miten asiakaskokemuksen strateginen potentiaali valjastetaan yrityksen käyttöön. Arkisempia havaintoja Kari julkaisee blogissaan: http://karikko.wordpress.com sekä Futurelabin kotisivuilla. |
|
Jarkko Kurvinen on markkinointitoimisto Plutonin vetäjä, kouluttaja ja sisältömarkkinointija. Jarkko on erikoistunut verkkoliiiketoiminaan, sisältömarkkinointiin sekä sosiaalisiin medioihin. Hän on toinen Kultasulka-palkinton Blogimarkkinointi-kirjan kirjoittajista ja seuraava kirja Mielipidejohtaja ilmestyy huhtikuussa 2014. Lue lisää Jarkon ajatuksia hänen blogistaan |
|
Tommi Pelkonen työskentelee Googlen Suomen organisaatiossa luovista toimistoista vastaavana johtajana. Ennen Google Tommi oli yli viisitoista vuotta digitaalisen median, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen tehtävissä Franticissa, Finprolla, Satama Interactivessa ja Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulussa asemapaikkoinaan Helsinki, Amsterdam ja Budapest. Tommi on myös julkaissut useita tutkimuksia digitaaliseen mediaan liittyvän liiketoiminnan synnystä Suomessa. Lisätietoja: fi.linkedin.com/in/tommipelkonen |
|
Roope Ruotsalainen on intohimoinen analytiikkasaarnaaja ja digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä. Roope toimii Frankly Partners asiakasnäkemystoimistossa Chief Digital Officer -roolissa. Aiemmin hän on työskennellyt Dagmarissa mm. digitaalisten palveluiden kehittämisen ja analytiikka -liiketoimintojen vetäjänä sekä asiakkuusjohtajana. |