Asiakaskeskeisen yrityksen toimintaa ohjaa asiakaskeskeinen strategia

Sen ytimen muodostaa yrityksen tuotteista, palveluista ja toiminnasta syntyvä, asiakkaan kokema arvo. Asiakkaan kokeman arvon tyyppejä ovat mm. taloudellinen arvo, toiminnallinen arvo, tunnearvo ja yhä merkittävämmäksi nouseva ns. symbolinen arvo kuten vastuullisuus.

Asiakasarvo on luonteeltaan dynaaminen

Asiakkaat odottavat, että yritykset pystyvät ennakoimaan heidän muuttuvia tarpeitaan ja tarjoamaan uusia innostavia ratkaisuja proaktiivisesti. Tällä on vahva yhteys tyytyväisyyteen ja uskollisuuteen. Yhä useammin arvoa luodaan arvoverkostoissa, joissa tilaaja-toimittaja-suhteet eivät läheskään aina ole selvät. Asiakas voi välillä ollakin palveluntuottaja ja kilpailija yhteistyökumppani. Asiakkaiden ja arvoverkostokumppaneiden tuotteista tai palveluista kokema arvo ei läheskään aina takaa, että sitä tarjoavalla yrityksellä olisi kilpailuetu muihin tarjoajiin verrattuna.

Miten sitä luodaan? Kuka tai ketkä teidän yrityksessänne ymmärtävät syvällisesti asiakasarvoa, arvoverkostojen toimintaa ja toimivat asiakkaan asianajajina johtoryhmässä?

Klinikan vetää Chief Customer Officer Tarja Lähdemäki, MRK Funnel Oy

Tarja Lähdemäellä on reilun 20 vuoden kokemus asiakaskeskeisen liiketoiminnan edistämisestä markkinointi- ja myyntitehtävissä konsulttina sekä strategisella että kädet savessa -tasolla. Hän on toiminut digitaalisen palvelumuotoilun parissa asiakkuusjohtajana ja tuntee myös digitalisoitumisen mukanaan tuomat haasteet ja mahdollisuudet asiakasarvon kehittämiselle.

AIKA
Ke 22.1.2020 klo 8.45 – 11.00
Aamukahvi on tarjolla klo 8.45, ohjelmaosuus alkaa klo 9.00.

PAIKKA
MARK toimisto, Fabianinkatu 4 B, 4.krs, Helsinki

HINTA
• MARKin jäsenille klinikka on maksuton
• Ei-jäsenille osallistumismaksu 129,00 €. Osallistumismaksu laskutetaan.

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautuminen viimeistään 20.1.2020 mennessä.

PERUUTUS
Mikäli osallistuminen peruutetaan 20.1.2020 tai sen jälkeen, peritään sekä MARKin jäseneltä että ei-jäseneltä peruutusmaksuna 60 €. Peruutukset pyydetään tekemään osoitteeseen toimisto@markkinointiliitto.fi

MARKKINOINTILIITON JÄSENYYS
Jäseneksi voi liittyä jokainen markkinoinnista ja sen ilmiöistä kiinnostunut – ammattiin katsomatta, uran joka vaiheessa. Liity nyt, niin pääset osallistumaan tapahtumiimme.
Tutustu lisää