Vältä draama ja tragedia!
Tule Finnkinon elokuvateatteri Kinopalatsiin MARK Juristipiirin seurassa, niin saat haltuun jokaiselle markkinointiasioiden parissa työskentelevälle oleellisen ja ajankohtaisen juridiikan.

MARK Law&Case -seminaari on hyödyllinen aamupäiväseminaari, joka käsittelee markkinointiin liittyvää juridiikkaa useiden käytännön esimerkkien kautta. Seminaarin puhujina ovat juridiikan ammattilaiset Suomen johtavista asianajotoimistoista sekä mielenkiintoiset yritysedustajat. Seminaarissa on käytössä screen.io-vuorovaikutuspalvelu.

Aamupäivän aikana saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:
* * Markkinoinnin uudet muodot – mitä juridiikasta tulee huomioida esimerkiksi sisältömarkkinoinnissa, natiivimainonnassa ja kaupallisessa yhteistyössä?
* * Miten kannattaa toimia, kun huomaat kilpailevan yrityksen mainonnassa oman luomistyösi tuloksia? Kuinka hallitset brändin eri viestintäkanavissa?
* * Kuinka toteutat työntekijälähettilyyden onnistuneesti?
* * Mitä markkinoijan tulee osata tietosuojasta? Millaisia muutoksia lainsäädäntöön on tulossa?
* * Lisäksi kuulet useiden yritysten käytännön kokemuksia samoista teemoista.

MARK Law&Case -seminaari on tarkoitettu:
* henkilöille, jotka ovat vastuussa yrityksen markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta, brändinhallinnasta tai tietosuoja-asioista
* yritysten johto- ja asiantuntijatehtävissä toimiville
* asianajajille ja lakimiehille, sekä muille markkinointijuridiikan asiantuntijoille tai siitä kiinnostuneille henkilöille.

Seminaarin osallistumismaksuun sisältyy Markkinointijuridiikka 2016 -kirja
(kirjan normaalihinta on 85 €+alv10%).

Tilaisuuden järjestää MARK Kustannus Oy/MARK Juristipiiri

8.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
8.20 Tervetuloa MARK Law&Case -seminaariin
– johdatus päivän teemoihin
Emilia Lasanen
MARK Juristipiirin puheenjohtaja
Thriller:
Markkinoinnin uudet muodot ja juridiikka
– Mikä kaikki on juridiikan näkökulmasta markkinointia?
– Mitä juridiikasta tulee huomioida markkinoinnin uusia muotoja hyödynnettäessä?
– Kuinka laaja vastuu markkinoijalla on yhteistyökumppaneiden tekemisistä?
Sarita Schröder, asianajaja, Asianajotoimisto Krogerus Oy

Case 1:
Käytännön kokemuksia uusista markkinointitavoista

Kalle Peltola, myyntijohtaja, Finnkino Oy

Action:
Markkinoinnin tulosten hyödyntäminen ja hallinta
– Miten toimia, kun aineetonta omaisuutta hyödynnetään luvatta tai sille aiheutuu haittaa?
– Miten ongelmallisiin tilanteisiin kannattaa varautua ennakkoon?
Marjut Alhonnoro, brand protection lawyer
Roschier Asianajotoimisto Oy

Case 2:
Käytännön kokemuksia brändin hallinnasta

Riitta Jantunen, viestintäpäällikkö, Unilever Finland Oy

Kysymysten purku: Schröder, Laurila ja Alhonnoro

K a h v i t a u k o
Drama:
Työntekijälähettilyys
– Kuinka toteutat työntekijälähettilyyden onnistuneesti?
Laura Teirikko, lakimies, Eversheds Asianajotoimisto Oy

Case 3:
Käytännön kokemuksia työntekijälähettilyydestä

Hanna Sieppi, Musti ja Mirri Oy

Tragedy: Tietosuoja
– Mitä markkinoijan tulee osata tietosuojasta?
Markus Myhrberg, asianajaja, varatuomari
Lexia Asianajotoimisto Oy

Kysymysten purku: Teirikko, Sieppi ja Myhrberg

12.30 Tilaisuus päättyy

– Järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin ja ohjelman täydentämiseen –