Miten varaudut tietosuojaa koskevan lainsäädännön uudistuksiin? Kuinka otat kuluttajanäkökulmat huomioon markkinoinnissa? 
MARK Juristiryhmän vuosittaisen seminaarin aiheiksi on valikoitunut jäsenistön kaksi ylivoimaisesti eniten toivomaa aihetta. Puhujina seminaarissa on kattava kokoonpano juristeja Suomen johtavista asianajotoimistoista. 

Aamupäiväseminaari käsittelee markkinointiin liittyvää juridiikkaa käytännön esimerkkien kautta. Seminaarissa on käytössä screen.io-vuorovaikutuspalvelu, jonka välityksellä pystyt kysymään kysymykset anonyymisti. Ota mukava asento elokuvateatterin pehmeään tuoliin ja nauti aamiaisesta.

Seminaari on tarkoitettu:
– henkilöille, jotka ovat vastuussa viestinnästä, markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta, brändinhallinnasta ja tietosuoja-asioista
– yritysten johto- ja asiantuntijatehtävissä toimiville
– lakimiehille sekä muille markkinointijuridiikan asiantuntijoille ja siitä kiinnostuneille henkilöille.

Osallistumismaksuun sisältyy MARKKINOINTIJURIDIIKKA 2017 -kirja.
(Kirjan normaalihinta ilman seminaaria on 85 €+alv 10%). 

Seminaari tuotetaan yhteistyössä Finnkinon kanssa. Seminaarin päätteeksi nähdään uusimmat leffatrailerit. 

Tule MARK Juristiryhmän aamupäiväseminaariin, niin saat haltuun ajankohtaisen markkinointijuridiikan. 

Tilaisuuden järjestäjä:
MARK Kustannus Oy / MARK Juristiryhmä

8.00 Ilmoittautuminen ja aamiainen
8.15 Tervetuloa!
Johdatus päivän teemoihin
* Emilia Lasanen, MARK Juristiryhmän puheenjohtaja

Screen.io-vuorovaikutuspalvelun käyttö – pikaopastus

8.30 PART 1: Tietosuojakysymyksiä markkinoinnissa



Uudistuva tietosuojasääntely ja markkinointi
Mitä muutos tarkoittaa markkinoinnin kannalta?
Millä perusteella henkilötietoja voi jatkossa käsitellä ja mitä dokumentaatiota tarvitaan?
* Markus Myhrberg, Lexia Asianajotoimisto

Sähköisen viestinnän sääntely uusiksi – mikä muuttuu?
Mitä sähköisen viestinnän tietosuoja-asetuksesta tulee tietää?
Saako evästeitä enää tulevaisuudessa käyttää?
Entä pitääkö sähköpostimarkkinointiin aina pyytää suostumus?
* Henna Aukia, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto

Totuus profiloinnista!
Saako asetuksen voimaantulon jälkeen enää profiloida?
Tarvitaanko profilointiin lupa? Entä voiko profiloinnin kieltää?
* Laura Teirikko, Asianajotoimisto Castrén & Snellman

-> Kysymysten purku

10.15 K a h v i t a u k o
10.30 PART 2: Kuluttajanäkökulmia markkinoinnissa

Kuka valvoo kuluttajamarkkinointia?
Miten kuluttajamarkkinointia valvotaan ja mitkä ovat viranomaisen keinot puuttua markkinointiin?
Miten toimit saatuasi viranomaisen yhteydenoton?
* Hanna Pohjola, Borenius Asianajotoimisto

Markkinointiarpajaisten ja -kilpailujen pelisäännöt maailmalla
Voiko kaikissa kampanjamaissa käyttää samoja ehtoja?
Koskevatko samat vaatimukset myös sosiaalista mediaa?
* Mikael Segercrantz ja Åsa Henriksson, Roschier Asianajotoimisto

#Hashtag-kampanjasuunnittelun muistilista
Mitkä ovat hashtag-kampanjan suunnittelun kulmakivet?
* llona Tulokas, Hannes Snellman Asianajotoimisto

Alennukset alan tapa(ko)?
Kaupallisuus ja markkinavalvonta
Mitä hinta- ja alennuskampanjakäytännöissä kannattaa huomioida?
* Emilia Lasanen, Asianajotoimisto Krogerus

-> Kysymysten purku

12.20 Palaute seminaarista ja uusia leffoja (trailerit)

12.30 Tilaisuus päättyy