Digi tappaa myyntimiehen?
Digitalisaatio on muuttanut B2B-myyntiä kuluneen kahden vuoden aikana enemmän kuin koko Internetin 20 vuotisen historian aikana yhteensä. Miten niin, mistä tämä johtuu ja miten tämä tulisi huomioida myynnin ja markkinoinnin strategioissa, malleissa ja organisaatioissa? Myyjille kenkää ja rahat Googleen? Miten automaatio liittyy tähän?
Aiheesta alustaa Jani Virtanen, varatoimitusjohtaja, McCANN Helsinki.
Asiakasnäkökulmaa keskusteluun tuo Päivi Puntila, markkinointijohtaja, Tekla Oy.
|
Jani Virtanen on digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin pioneereja. 18 vuotta alalla, kolme perustettua yritystä ja viimeiset kaksi vuotta McCANNilla auttamassa suomalaisia b2b-yrityksiä ymmärtämään digin merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnalleen. Yleinen huomio on, että maailma on muuttunut ympärillä, b2b-yritysten myynti ja markkinointi ei juurikaan. |
Päivi Puntila vastaa globaalisti Teklan yritys- ja tuotemarkkinoinnista, kohderyhmänä rakennusalan asiakkaat. Hän on toiminut yli 15 vuotta btb-markkinoinnissa ja strategisen markkinoinnin puolestapuhujana. Työuran alussa hän työskenteli myös pöydän toisella puolella viestintätoimistossa ja median puolella. Tekla on ohjelmistotalo, jolla on omia toimistoja 15 eri maassa, jälleenmyyjiä 20 eri maassa ja asiakkaita yli 100 maassa. Teklan omistaa nykyinen amerikkalainen Trimble Navigations Ltd. |