Media Mäessä on vuotuinen, jo legendaksi muodostunut media-alan ammattilaisten kohtaaminen Tahkolla. Tapahtuma järjestetään sekä mediatoimistoille, median edustajille että mainostajille. Aiempina vuosina osallistujamäärä on vaihdellut 80-100 hengen välillä.

Media ylämäessä 7.-9.2.2014: Mundus Novus – Uusi maailma

Media oli Mäessä ensimmäisen kerran vuonna 1996. Silloin markkinoinnissa elettiin sähköisen massamediakauden viimeisiä vuosia: valtakunnalliseen tavoittavuuteen yltävien mainosvälineiden yhteenlaskettu määrä laskettiin kahden käden sormin. Netistä puhuivat vain nörtit.

Tässä vuosien saatossa on tapahtunut paljon. Uuden vuosituhannen ensimmäinen vuosikymmen oli digitalisoitumisen ja www:n aikakausi. Tuolloin koimme niin hakukoneiden esiinmarssin, sosiaalisen median, kymmeniä uusia televisiokanavia, kuin tablettien yleistymisen alkamisen.

Nyt siirrymme uuteen vaiheeseen. Alkaa digitaalisen massaverkkomedian aikakausi. Tässä ajassa luovat suunnittelijat lyövät kättä robottien kanssa. Koko ajan yleistyvän käyttäytymiskohdennuksen avulla voimme levittää viestiä käsittämättömän tarkasti kohdentaen saaden tueksemme massamediasta tutun ison volyymin ja laajan peiton.
Tulemme näkemään henkilöpersonoitua sanomalehtimainontaa tableteissa ja yksilöityjä 30 sekuntisia tv-spotteja. Puhumattakaan mihin kaikkeen hakukoneet ja sosiaaliset mediat pystyvät.

Mitä tämä tarkoittaa…. mainostajalle, medioille, mainostoimistoille, mediatoimistoille tai minulle?
Siitä kuulet työelämäsi tärkeimmässä seminaarissa Media Mäessä 7.2.2014.

TILAISUUS ON TÄYNNÄ.

Tilaisuuden järjestää MARK Kustannus Oy/MARK Mediaryhmä. Mukana Tahkolla ovat:

   Exel2013-p.jpg    

         Messukeskus2013.jpg

 

   summa_markkinointimainonta.png  
 Microsoft logo.JPG       Adkiivi.png                 mediateko_ulkom_logo01_web.jpg

  

NelonenMedia_Sanoma_RGB.png      Sound Engine-2p.png     DMP_2011.jpg

 

 

Media Ylämäessä perjantaina 7.2.:
Mundus Novus – Uusi maailma

9.00

Aamiainen

Aamun ensitahdit – seminaarin avaus
* Sami Särkelä, MARK Mediaryhmän puheenjohtaja
* Jani Halme, luova johtaja, Toinen PHD – seminaarin moderaattori

 

T e k n o l o g i a

Digitaalinen transformaatio & mainoseurojen uusjako
Kuluttajakäyttäytyminen ja markkinointi muuttuivat menneellä vuosikymmenellä, mutta mainostajien liiketoiminnat ja palvelut ovat vasta digitalisoitumisen alkutaipaleella. Mitä liiketoiminnan digitaalinen transformaatio lopulta tarkoittaa? Missä median rooli makaa ja miten muutos sekoittaa mainospakkaa?
* Roope Ruotsalainen, Chief Digital Officer, Frankly Partners

 

Perinteisen median hidas kuolema luo suunnatonta tuskaa ja synnyttää uskomantonta uutta. Aivan kuten musiikkiteollisuudessa.
Lehdet ei oikein vedä mainoksia, lukijat kaikkoavat ja telkkarikin piiputtaa. Kokonainen teollisuudenala sätkii kammiovärinöissään eikä halua uskoa realiteetteja. Käy niin kuin cd-levylle kävi vuosituhannen vaihteessa; musiikille koitti uusi aika yllättävästä suunnasta. Perinteiselle mediallekin koittaa uusi aika, muttei niin yllättävästä suunnasta.
* Aarne Aktan, toimitusjohtaja, Talentum Oyj

 

Ihminen on reaaliaikamarkkinoinnissa sekä tärkein että heikoin lenkki
Big Data, robotit ja algoritmit ovat ylihypetettyjä. Niiden käyttö on välttämätöntä mutta jonkun on jalostettava datasta tietoa, jonkun on valjastettava robotit sekä algoritmit toimimaan tämän tiedon avulla. Ihminen on edelleenkin keskiössä mutta alan on silti muutettava vakiintuneita toimintamallejaan. Ohjelmallinen ostaminen on täällä ja se on juuri niin tehokasta kuin sen heikoin lenkki, ruudun toisella puolella istuva ihminen.
* Christopher Fernandez, toimitusjohtaja, R3al Helsinki Oy
* Mika Räihä, asiakkuusjohtaja ja osakas, R3al Helsinki Oy

 

#SocialTV – Pyhä kominaisuus: Ihminen, sisällöt ja vuorovaikutus
Tositarinoita sosiaalisen tv:n sekä 2nd screen -palveluiden tarjoamista maailmoista, joilla rikastetaan katsomiselämystä ja tarjotaan elämyksiä perinteisen lineaarisen tv:n rinnalle.
* Martti Lindholm, Producer, MTV Oy

12.15

L o u n a s

13.15

T a r i n a  a n t a a  t e k n o l o g i a l l e   s y d ä m e n

Automatisoitu asiakkuusmarkkinointi on tunteeton ilman tarinaa
Markkinoinnin automaation toinen koti, CRM, on kylmäkiskoinen kumppani. Mitä asiakkuuksien johtaminen automaation avulla tarkoittaa? Missä robotti on ihmistä parempi, missä tekoälyn paras kaveri on sydän?
* Belinda Gerdt, Business Group Lead, Microsoft Oy

 

Personoitu tarina toimii ansaitun median välineenä
Hälyssä mainosta ei huomata. Personoitu viesti menee läpi paremmin. Mutta personoituun tarinaan rakastutaan ja sitä levitetään.
* Marco Mäkinen, Vice President Strategy & Consulting, TBWAHelsinki

 

Markkinoinnin käytettävyys
Teknologia tarinan voiman takapiruna.
* Kati Riikonen, Chief Digital Officer, DNA Oy

 

Monopoli murtuu vai murtuuko?
* Juha Kvist, Country Manager, Betsson Group

16.30

20.00

Seminaariosuus päättyy.
Majoittuminen TahkoSpan huoneistoihin tai Sokos Hotelli Tahkovuoreen.

Ilta jatkuu yhteisen illanvieton merkeissä Pehkubaarissa.

 

Lauantai – sunnuntai

9.00

11.30

Aamiainen
Sokos Hotelli Tahkovuori

Virallinen Media Mäessä -mäkikisa ja tapahtumapäivä
Tahkon rinteet

19.00 Mäkikisan palkintojenjako ja illallinen
  SUNNUNTAI 9.2.
9.00 Aamiainen Sokos Hotelli Tahkovuori
 

Lentomatkustajien paluumatka Kuopio – Helsinki
Bussikuljetukset Tahkolta Kuopioon.
RYHMÄ I:
– Lähtö Tahkolta klo 9.40. Lento AY2506 klo 11.40 Kuopio-Hki

RYHMÄ II:
– Lähtö Tahkolta klo 12.30. Lento AY2508 klo 14.30 Kuopio-Hki

 

Oikeudet ohjelman muutoksiin pidätetään.

AktanAarne2013.jpg

Aarne Aktan
Toimitusjohtaja
Talentum Oyj

FernandezChristopher2013.jpg

Christopher Fernandez
Toimitusjohtaja
R3al Helsinki Oy

Christopher on R3al Helsingin toimitusjohtaja ja osakas. Hän on aikaisemmin työskennellyt Euroopan johtavan mainosteknologiayrityksen Adformin Suomen liiketoiminnan vetäjänä. Tätä ennen hän toimi neljä vuotta Virta Helsingissä mm. Head of Digitalina.

GerdtBelinda2013.jpg

Belinda Gerdt
Business Group Lead
Microsoft Oy

Belinda Gerdt vastaa Microsoftilla asiakkuuksien johtamisen ja toiminnanohjauksen ratkaisuista. Hän on aiemmin toiminut markkinointiviestinnän johtotehtävissä eri teknologiayrityksissä. Suurella intohimolla hän suhtautuu viinin ja ruoan lisäksi liiketoiminnan ja markkinointiviestinnän digitalisoitumiseen.

 Halme_Jani.JPG

Jani Halme
Luova johtaja
Toinen PHD

Jani on Suomen vanhin diginatiivi, digitaalisen median uniikkeja kerronnankeinoja vuosia testannut mies tarinoiden Karjalasta.

KvistJuha2013.jpg

Juha Kvist
Country Manager
Betsson Group

LindholmMartin2013.jpg

Martti Lindholm
Producer
Social TV, Mobile & Services, Internet and Consumer Businesses, MTV Oy

Televisioakatemia ry palkitsi 8.8.2013 Lindholmin Vuoden tv-tulokkaana ansioituneesta työstä tv-katsojien kanssa käytävän vuorovaikutuksen edistämisestä sekä vuorovaikutuksen hyödyntämisestä tv-ohjelmien tuotantoa rikastavana tekijänä.

MakinenMarko2013-p.jpg

Marco Mäkinen
Vice President Strategy & Consulting
TBWAHelsinki

Marco on markkinointi- ja brändistrategi, joka on auttanut 25 vuoden ajan suomalaisia brändejä menestymään maailmalla. Mäkinen on vetänyt mainos- ja digitaoimistoja SEK & GREY:stä Egoon ja hän toimii parhaillaan TBWAHelsingin strategiasta ja konsultoinnista vastaavana johtajana ja varatoimitusjohtajana.

RiikonenKati2013.jpg

Kati Riikonen
Chief Digital Officer
DNA Oy

RuotsalainenRoope2013-p.jpg

Roope Ruotsalainen
Chief Digital Officer
Frankly Partners

Roope on intohimoinen analytiikkasaarnaaja ja digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä. Roope toimii Frankly Partners asiakasnäkemystoimistossa Chief Digital Officer -roolissa. Aiemmin hän on työskennellyt Dagmarissa mm. digitaalisten palveluiden kehittämisen ja analytiikka -liiketoimintojen vetäjänä sekä asiakkuusjohtajana.

RäihäMika2013-p.jpg

Mika Räihä
Asiakkuusjohtaja, osakas
R3al Helsinki Oy

Mika toimii R3al Helsingin asiakkuusjohtajana sekä osakkaana. Hän on aiemmin toiminut Virta Helsingissä Head of Digital roolissa. Ennen Virtaan siirtymistä hän on ollut mm. TBWAn, Blue1 sekä Dagmarin palveluksessa.