Media Mäessä on vuotuinen, jo legendaksi muodostunut media-alan ammattilaisten kohtaaminen Tahkolla. Seminaaripäivä on perjantaina ja verkottumisohjelmaa riittää aina sunnuntaihin saakka. Tapahtuma järjestetään 6.-8.2.2015 media-alan ja markkinoinnin ammattilaisille.
Media Mäessä 2015 seminaariohjelma perjantaina 6.2. kaivautuu ihmisbrändin sisimpään. Ihminen ostaa ihmiseltä, monimutkaisimmankin insinöörityön saavutuksen. Ihmisbrändit ovat bisnesten keskeisiä osia, joihin maailma vasta heräilee.
Kuka on muodikas henkilö ja kuka muodissa oleva henkilöbrändi? Minkälainen on pyrkyrin, katu-uskottavan ja lahkojohtajana saarnaavan välillä tasapainoileva kolminaisuus? Ja se olennaisin: onko henkilöbrändi myynnin kultakimpale, mitä jää viivan alle?
Esiintyjinä seminaarissa ovat mm.:
* Anna Bäckström, VTT, dosentti, varatoimitusjohtaja, Kuulas
* Kristiina Komulainen, ohjelmapäällikkö, LOOP Nelonen Media
* Tommi Laiho, toimitusjohtaja, FOLK Finland
* Pekka Mattila, professori, toimitusjohtaja, Aalto University Executive Education
* Tommi Tervanen, toimitusjohtaja, Frankis Group
* Ville Tolvanen, perustaja, Digitalist Network
Moderaattorina Jani Halme, luova johtaja, Toinen PHD.
Paketti 1: MARK henkilöjäsen 890 € / muut osallistujat 1020 € – seminaariohjelma tarjoiluineen, lentoliput, bussikuljetukset Kuopio-Tahko-Kuopio, majoitus TahkoSpa (2-4h/huoneisto), aamiaiset, illalliset, mäkitapahtuma ja hissilippu lauantaina -> loppuunmyyty! ____________________________________________________________________ |
Paketti 2: MARK henkilöjäsen 990 € / muut osallistujat 1120 € |
Paketti 3: MARK henkilöjäsen 390 € / muut osallistujat 520 € – seminaariohjelma tarjoiluineen, illalliset sekä mäkitapahtuma ja hissilippu lauantaina (ei lentoja eikä majoitusta) – loppuunmyyty! ____________________________________________________________________ |
Paketti 4: MARK henkilöjäsen 180 € / muut osallistujat 310 € – seminaarin päiväohjelma perjantaina tarjoiluineen – loppuunmyyty! |
Hintoihin lisätään alv 24 %. ____________________________________________________________________ |
LENTOAIKATAULU
– meno perjantaina 6.2. AY2503 Helsinki-Kuopio klo 7.25 -8.30
– paluu sunnuntaina 8.2. AY2508 Kuopio-Helsinki klo 11.40-12.40 tai 14.25 – 15.25
_____________________________________________________________________
Media Mäessä yhteistyökumppanit:
Seminaaritapahtuman järjestää MARK Kustannus Oy/MARK Mediaryhmä.
Lisätiedot: Pirjo Maunula/MARK
10.15 Tervetuloa! |
• moderaattori Jani Halme, ihmisbrändi, patsasopas, mediapersoona, luova johtaja, Toinen PHD • Lauri Sipilä, toimitusjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto • Sami Särkelä, MARK Mediaryhmän puheenjohtaja OSA 1: Ihmisbrändi markkinoinnissa Ihmisbrändin rakennusaineet Miksi ihminen on muodissa? Mikä tekee ihmisestä muodikkaan brändin ja mikä ainoastaan muodikkaan ihmisen? Millainen henkilöbrändi kasvaa tyylikkääksi ja kestää aikaa? • Pekka Mattila, professori, toimitusjohtaja, Aalto University Executive Education |
Hyötykäytön analogia: rehellinen, mutta ei liian aito Laskelmoiminen henkilöbrändin rakentamisessa ja lopputulos osana kuluttajamarkkinointia: lupaus laadusta? Kannattaako henkilöä ja mediabrändiä erottaa toisistaan? • Kristiina Komulainen, ohjelmapäällikkö, LOOP Nelonen Media |
Case LIDL: mainoshahmosta kultiksi Epäilevä Tuomas perheineen on 2000-luvun pidetyin ja kaupallisesti menestynein konsepti. Mutta miten mainoksen hahmo hyppäsi henkilöbrändiksi rikkomalla useita markkinoinnin opittuja sääntöjä? • Tommi Laiho, toimitusjohtaja, FOLK Finland |
12.15 – 13.15 L o u n a s
OSA 2: Ihmisbrändi kauppatavarana Kietoutuvat ja kieroutuvat henkilöbrändit sosiaalisesti jaetussa maailmassa |
Case Kotipizza: toimitusjohtajasta Pizza Guyksi Mikä on toimitusjohtajan rooli yrityksen brändin ruumiillistumana? Miten Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervanen otti kokovartalovastuun Kotipizzan yrittäjyys- ja vastuullisuusviestinnästä omalla esimerkillään? • Tommi Tervanen, toimitusjohtaja, Frankis Group |
14.15 – 14.45 T a u k o |
Ihmisbisnestä puhtailla papereilla Myydäänkö asiantuntijajulkkiksen kalenteri täyteen? Onko ihmisbrändi neulalla puhkaistava somekupla vai löytyykö taskuliinan alta yleisön sulattava sydän? Onko sosiaalinen media keskeisessä roolissa ihmisbrändäämisessä? • Ville Tolvanen, perustaja, Digitalist Network |
Ihmisbrändikehitystä kouliva ryhmätyö: supermyyntihahmo ”Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt”. Yhdet myyvät työnantajaansa, toiset itseään, kolmannet ajatuksiaan. Minkälaisia ominaisuuksia henkilöbrändätystä supermyynti-ihmisestä löytyy ja miten sellaiseksi kehitytään? Asiantuntijaraati tohtori Mattilan johdolla arvioi ja palkitsee seminaariosallistujien ryhmätöiden parhaat saavutukset. Media Mäessä Crew dokumentoi henkilöbrändiksi kehittymisen prosessi kotiin viemisiksi. |
16.30 Seminaaripäivän yhteenveto ja päätös • moderaattori Jani Halme |
|
Jani Halme Jania on julkisuudessa tituleerattu luovan mediakäytön edelläkävijäksi. Hän on aktiivinen keskustelija markkinointimaailman tulevaisuudesta ja yksi viime vuosien palkituimmista alan suunnittelijoista. |
Anna Bäckström toimii Kuulaan varatoimitusjohtajana ja opettaa sosiaalipsykologian dosenttina menetelmä- ja työelämäkursseja Helsingin yliopistossa. Annan kiinnostuksenkohteena on ihmisten arkiajattelun ja -käsitysten muotoutumisen tutkiminen, sekä yksilön ja sosiaalisen ympäristön muuttuvan suhteen tarkastelu. Bisnesmaailmassa kiinnostavampia juttuvat ovat innovaatiot, tuotekehitys ja brändääminen. |
|
|
Tommi Laiho |
Valtiotieteiden tohtori Pekka Mattila toimii professorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa ja Aalto University Executive Education -ryhmän toimitusjohtajana sekä johtamisen ja markkinoinnin professorina moninaisissa johtamisen kehittämisen ohjelmissa.Mattila on julkaissut monipuolisesti erityisesti henkilökohtaisen johtajuuden, johtoryhmätyöskentelyn sekä muutoksen johtamisen ja strategisen markkinoinnin teemoista. Mattila on toiminut neuvonantajana ja valmentajana yli 200 pohjoismaiselle tai kansainväliselle suuryritykselle, keskeiselle julkisen sektorin organisaatiolle ja järjestölle. Mattila on kansainvälisesti kysytty puhuja erilaisissa vaikuttajatapahtumissa ja seminaareissa. |
|
|
Kristiina Komulainen työskentelee Nelonen Medialla Loop radiokanavan ohjelmapäällikkönä. Hän on työskennellyt vuodesta 1998 asti neljällä eri radiokanavalla ja tuottanut, ohjannut, käsikirjoittanut sekä juontanut useita kymmeniä tv- ja netti-tv ohjelmia. Kristiinan motto: Uskalla pelätä. |
Tommi Tervanen on Kotipizzan toimitusjohtaja ja omistaja, jonka missio on tehdä maailmasta parempi ja herkullisempi pizza kerrallaan. |
|
|
Ville Tolvanen Ville Tolvanen on intohimoinen yritysmuotoilija, strategi ja sparraaja. Ville puhuu, kirjoittaa, yrittää ja parantaa maailmaa pikseli kerrallaan. |