Muutos sykkii kasvua. Muutos mahdollistaa, mutta myös lamauttaa.
Perinteiset yritykset nousevat varpailleen uudenlaisten markkinahäiriköiden lähestyessä. Samaan aikaan globaalilla pelikentällä luodaan kokonaan uusia toimialoja. Monen suomalaisen yrityksen ovenkarmit ovat ryskyneet, kun muutoksia on tehty vasta viimeisillä hetkillä leivän syrjässä pysymiseksi. Häiriköi tai innovoi – suurin riski on olla muuttumatta.
Media Mäessä pureutuu 3.-5.2.2017 muutoksen ytimeen. Kuusi tarinaa, kaksi teoriaa. 100 muutoksen ja kasvun tekijää – poikkeuksellisen vahvoja verkostoja rakentavassa seminaarissa. Miten kasvuun ponnistetaan? Mitä edelläkävijöiltä voi oppia? Miten uusi ja vanha lyövät uudistuksille tahtia?
Media Mäessä on vuotuinen seminaaritapahtuma Tahkolla. Seminaaripäivä on perjantaina ja verkottumisohjelmaa riittää perjantai-illasta aina sunnuntaihin saakka. Tapahtuma on tarkoitettu media-alan ja markkinoinnin ammattilaisille.
Seminaariohjelma: Muutoksen ytimessä perjantaina 3.2. klo 10.00-17.00
OSA 1: Kasvun ääni
Ken kuuseen kurkottaa, se kauneimman kruunun saaTalouskasvu ei tule koulutusleikkauksilla, eikä maakuntahallinnoilla. Maailma on yksi markkina-alue. Tekemällä töitä siellä menestyy niin suomalainen kuin ruotsalainenkin. Kun markkinointi-investoinnit tuottavat pitkällä aikavälillä enemmän kuin vaativat, on markkinointi kannattavaa.
• Pauli Waroma, toimitusjohtaja, Sherpa
Pauli on markkinointitoimisto Sherpan yksi neljästä perustajasta ja toimitusjohtaja. Sherpan asiakkaita ovat mm. SOK, Helsingin Diakonissalaitos ja Tori.fi. Pauli on säännöllinen kolumnisti Markkinointi&Mainonta ja Kirkko&Kaupunki -lehdissä, Finland Promotion Boardin ja Helsingin Taidemuseon johtokuntien jäsen, sekä mukana Helsingin edustalla olevan Lonna-saaren kehittämisessä.
Tarina: OLVI – from Iisalmi with loveOlvin matka alueellisesta panimosta valtakunnan merkittävimpien panimoiden joukkoon ja kansainvälisen, maailman 63. suurimman panimokonsernin emoyhtiöksi.
• Olli Heikkilä, markkinointijohtaja, Olvi
Ollin 25 vuoden kokemus Suomen panimoalasta hakee vertaistaan. Lähes 12 vuotta Olvin johtoryhmässä ovat sisältäneet markkinointi-, viestintä-, brändi- ja tuotekehitysvastuut. Kenttämyyjänä aloittanut Olli on kuulunut Olvin myynnin johtotiimiin lähes 20 vuotta. Markkinointi, viestintä ja brändäys ovat Ollin intohimoja. Olli on räväkkä puhuja, joka välttää itsestäänselvyyksiä.
Tarina: Iittala X Issey MiyakeIittala julkaisi helmikuussa 2016 sisustustuotteiden kokoelman yhteistyönä ikonisen japanilaisbrändin kanssa globaalille premium-markkinalle. Samanaikainen lanseeraus Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa vauhditti menestystä vahvasti ansaitun median kylki edellä.
• Siru Nori, PR Manager, Iittala International
Siru vastaa Iittalan kansainvälisestä viestinnästä ja ansaitusta medianäkyvyydestä. Vuonna 1881 lasitehtaana syntynyt Iittala on kasvanut kansainväliseksi skandinaavisen muotoilun edelläkävijäksi, joka toimii globaalilla markkinalla. Iittala on yksi johtavia kuluttajatuotteita tarjoavan Fiskars-konsernin avainbrändeistä.
Tarina: Kulta Katriina – pölyttyneestä mummokahvista markkinakakkoseksiKulta Katriina on noussut neljässä vuodessa private labeleillekin hävinneestä mummokahvista koko kansan suosikiksi. Miten kasvu syntyi erittäin kilpaillussa ja kypsässä markkinassa?
• Marleena Bask, markkinointipäällikkö, Meira
Marleena on saanut työskennellä koko uransa suomalaisten brändien parissa mm. Hartwallilla sekä Meiralla. Marleena uskoo vahvasti kotimaiseen osaamiseen ja teollisuuteen.
OSA 2: Muutoksen kulttuuri
Tarina: Smarp – kuinka luoda uusi globaali toimiala?Smarp lanseerasi työntekijälähettiläisyys-pilvipalvelunsa vuonna 2013, josta on kasvanut kansainvälinen menestys ja työntekijälähettiläisyydestä on tullut globaali markkinoinnin ja viestinnän trendi. Minkälainen on matka, jolla Smarp on kasvanut kahden hengen start-upista yli 50 hengen globaaliin yritykseen, jolla on lähes 200 yritysasiakasta neljällä eri mantereella.
• Roope Heinilä, Co-founder, CEO, Smarp
Roope on pilvipalveluyhtiö Smarpin perustaja ja toimitusjohtaja. Smarp on noussut yhdeksi Suomen nopeiten kasvavimmista ja kansainvälistyvistä yrityksistä, joka on luonut kokonaan uuden globaalin toimialan, työntekijälähettilyyden. Talouselämä on listannut Smarpin Suomen 20 lupaavimman yrityksen joukkoon ja Roopen yhdeksi Suomen yritysmaailman 35 alle 35-vuotiaista tulevaisuuden businesstähdistä.
Tarina: Supercell – keskiössä yrityskulttuuriVahvasta yrityskulttuuristaan tunnettu Supercell on rakennettu ajatukselle: ”Parhaat tekijät tekevät parhaat pelit”. Tämän johtoajatuksen avulla on rakennettu arvoja, jotka ohjaavat yrityksen päivittäistä työtä pelinkehityksessä, markkinoinnissa ja viestinnässä. Miten selkeästi viestitystä yrityskulttuurista voi olla hyötyä, kun rakennetaan globaaleja brändejä? Minkälaisia haasteita alati kasvava ala tuo ja miten yrityskulttuuri auttaa haasteiden keskellä?
• Linda Åström, Corporate Communications, Supercell
Supercellin viestinnästä vastaava Linda liittyi yrityksen riveihin vuonna 2013 mainostoimistomaailmasta. Viimeiset neljä vuotta ovat tarjonneet opettavaisen aitiopaikan kasvavan yrityksen matkassa globaaleilla markkinoilla. Lindan keskeinen rooli viestinnän strategian luonnissa ja toteuttamisessa on luonut kattavan ymmärryksen globaalista viestintäkentästä Aasian markkinoilta Amerikkaan.
Siksi markkinointia!Mitä tapahtuu, kun markkinointiväki markkinoi markkinointia – mitä saadaan aikaan? Siksi markkinointia -hankkeen kummitäti Anne Korkiakoski kertoo markkinoinnin talkoohankkeesta ja sen tuloksista.
• Anne Korkiakoski, hallitusammattilainen
Anne on markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen, jolla on vuosien kokemus mainostoimistojen johdosta sekä työstä yritysten viestinnästä ja markkinoinnista vastaavana johtoryhmän jäsenenä. Tänään hän tekee töitä päätoimisena hallituksen jäsenenä yhdeksässä yrityksessä, ja rohkaisee suomalaista yritysjohtoa investoimaan markkinointiin.
Seminaarin yhteenveto: Huomisen agenda tänäänKuuden tarinan ja kahden teorian opit. Mitä muistikirjaan kannattaa raapustaa tuliaisiksi kollegoille?
• Jani Halme, luova johtaja, Toinen PHD
seminaarin moderaattori
– Oikeudet ohjelman muutoksiin pidätetään –
HUOM!
SkiMac tarjoaa MeMä-osallistujille 30 % alennuksen välinevuokrauksesta,
joten voit jättää omat välineet kotiin.
– kysy mahdollisia peruutuspaikkoja pirjo.maunula@mark.fi
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
L E N T O A I K A T A U L U
-> menomatka pe 3.2. klo 7.25-8.30 Hki-Kuopio -> bussikuljetus Tahkolle
-> paluumatka su 5.2. ryhmä 1: klo 11.35-12.35 Kuopio-Hki -> bussikuljetus Tahkolta kentälle
-> paluumatka su 5.2. ryhmä 2: klo 14.35-15.25 Kuopio-Hki -> bussikuljetus Tahkolta kentälle
Tilaisuuden järjestäjä on MARK Kustannus Oy/MARK Mediaryhmä.