Markkinoinnin ja myynnin huippuseminaari Printin Paluu tarjoaa jälleen estradin kesän kirkkaimmille tähdille. Printin rooli tulevaisuuden markkinoinnissa on MARK Printtiryhmän järjestämän seminaarin teemana.
Mitä ovat mediakanavavalinnat päivittäistavarakaupan murroksessa? Printti ei kuollutkaan, mobiili muuttaa kaiken. Murroksessa kaikilla käyttöliittymillä on roolinsa. Tule kuuntelemaan mitä näkemyksiä painetun viestinnän kovimmilla tietäjillä on printin tulevaisuuden markkinoinnissa, pientä historiaosuutta unohtamatta.
Päivän aikana saat tiukan paketin painetun viestinnän todellisuudesta ja oivan mahdollisuuden verkottumiseen. Kuulet missä ja minne printissä oikeasti mennään, kun painetun viestinnän tietäjät kertovat mitä tähteä printissä kannattaa nyt seurata.
** Tilaisuus pidetään Musiikkitalon ravintolassa, jonka käyntiosoite on Kansalaistori 2 G.
|
|
 |
Printin vahva rooli – Toimialan ajurit omistajan näkökulmasta – Muuttuva asiakastarve – Toimialan murros – vai business as usual?
Juha Sarsama, toimitusjohtaja, Panostaja Oyj Juha on Panostaja Oyj:n toimitusjohtaja sekä mm. Digiprint Finland Oy:n hallituksen puheenjohtaja, jossa roolissa hän on ollut mukana yhdessä Printin kasvutarinassa vuodesta 2008.
Missä meni vikaan? Perinteikäs Frenckellin Kirjapaino meni konkurssiin vuonna 2008. Se oli konkurssiin mennessään Suomen vanhin yritys, joka perustettiin jo vuonna 1642. Kirjapaino oli Frenckellin suvun hallussa yhdeksän sukupolven ajan. Mitä olisi kannattanut tehdä toisin?
Berndt von Frenckell oli Frenckellin Kirjapainon viimeinen toimitusjohtaja. Nykyisin hän jatkaa yrittäjänä omassa sijoitusyhtiössään RF-Financessa, jonka kautta hän on tehnyt sijoituksia muun muassa start up-yrityksiin.
|
 |
Printti ei kuollutkaan, mobiili muuttaa kaiken – kuluttajamedialiiketoiminnan bisneslogiikka elää murrosta, jossa kaikilla käyttöliittymillä on rooli
Antti Järvinen, kaupallinen johtaja, Sanoma Media Finland Antti Järvinen (KTM) on median ja markkinointiviestinnän suunnannäyttäjä, joka suhtautuu intohimoisesti johtamiseen ja markkinamurrokseen. Antti tunnetaan liikkeenjohdon haastajana ja sparraajana sekä oman organisaationsa innoittajana. Meneillään olevassa median ja makrotalouden myllerryksessä Antin mielestä avainkysymyksiä ovat, miten media uudistaa ja uudistuu, miten markkinointia voisi johtaa paremmin ja mistä tämän lisäksi kaivamme intohimon uudelle medialle ja markkinoinnin kultakaudelle. Hänen tavoitteenaan on kääntää median kurssi nousuun ja puhua markkinointi-investoinneista kielellä, jota talousjohto ymmärtää. Ennen uraansa Sanomassa Antti on toiminut Suomen johtavan mediatoimistokonserni Omnicom Media Group Finlandin toimitusjohtajana sekä mediatoimisto Toinen PHD:n vetäjänä. Päätoimensa ohella Antti vaikuttaa muutamien suomalaisten start up-yritysten hallitustyöskentelyssä ja Boardman 2020-verkostossa. |
 |
Mediakanavat päivittäistavarakaupan murroksen keskiössä
Veli-Pekka Ääri markkinointijohtaja SOK
|
 |
Printti tulevaisuuden markkinoinnissa – Virtuaalinen vs. fyysinen – Paperinen käyttöliittymä – Haaste luovalle suunnittelulle
Pekka Mattila, markkinoinnin professori, Aalto EE Valtiotieteen tohtori Pekka Mattila on professorina ja johtoryhmän jäsenenä Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Lisäksi hän toimii Aalto University Executive Education -ryhmän toimitusjohtajana sekä johtamisen ja markkinoinnin professorina moninaisissa executive education -ohjelmissa. Hänen nykyiset tutkimusintressinsä liittyvät kuluttajakäyttäytymiseen, avoimeen innovaatioon, johtajuuden rakentumiseen ja organisaatioiden tarinankerrontaan sekä media-alan liiketoimintamalleihin ja muoti- ja luksusalojen liiketoimintalogiikkaan. Vuosien mittaan Mattila on toiminut konsulttina, neuvonantajana ja valmentajana yli 190 pohjoismaiselle tai kansainväliselle suuryritykselle, julkisen sektorin organisaatiolle ja järjestölle. Viime vuosina Mattila on julkaissut monipuolisesti erityisesti strategisen markkinoinnin ja viestinnän sekä muutoksen johtamisen ja esimiestyön teemoista.
|
Oikeudet ohjelman muutoksiin pidätetään.
Printin Paluu -Episodi II seminaaritapahtuman järjestää MARK Kustannus Oy/MARK Printtiryhmä yhteistyössä
