”Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia” (Albert Einstein).
”Ensi kertaa ihmiskunnan historiassa muutos on niin nopeaa, että sen minkä nuorena oppii, se vanhana estää onnistumista” (BJ Gallagher).
Kehitetäänkö uutta vai muutetaanko vanhaa? Muutos – se on tehtävä tässä ja nyt. Printing&Branding2015 seminaaripäivä kokoaa Musiikkitalolle onnistuneen muutoksen tekijät ja antaa työkalut onnistuneeseen muutosprosessiin. Tule verkottumaan alan ammattilaisten kanssa ja kuulemaan seminaariesiintyjiä, jotka kertovat mistä tulivat tarve, motivaatio ja työkalut onnistuneen muutosprosessin ohjaamiseksi kohti erinomaisuutta.
Tilaisuuden järjestäjä on MARK Kustannus Oy/MARK Printtiryhmä.
Printing&Branding on jatkoa MARK Printtiryhmän järjestämille Printin Paluu -seminaareille.
10.15 Ilmoittautuminen 10.30 Tervetuloa Printing&Branding -seminaariin! ** Kimmo Peränen, MARK Printtiryhmän puheenjohtaja |
Miten innovaatio tehdään? Innovaation aakkoset. A=ask, mikä on ongelma. B=brainstrom, siinä on omat työkalunsa. C=choose, ideoi. D=develop by, kristallisoi alkuidea. E=experiments, eli kokeilemalla kehittämisen malli. F=feedback jne. |
Onnistuminen on vaikeaa. Se vaatii onnea, näkemystä, osaamista ja tahtoa. Jukka Kurttila on yrittäjä, henkeen ja vereen asti. Jukka on ollut perustamassa yhdeksää yritystä viimeisen 15 vuoden aikana ja yritykset työllistävät tällä hetkellä yli 200 markkinointialan ammattilaista. Nyt Jukka omistaa ja johtaa Finlaysonia. Tärkeimmät näytöt Jukalla ovat olleet Bob Helsinki mainostoimiston perustaminen viiden muun kollegan kanssa v. 2002 ja yrityksen johtaminen vuosina 2008-14. Nyt päätyö on Finlayson Oy:n suunnan määrittely ja arkinen johtaminen. |
L o u n a s |
Printti versus digitaalinen. Mitä ja mikä on printti? |
Driving opportunities in the print industry Håvard Grjotheim toimii norjalaisen 07 Media nimisen paino- ja media-alan yrityksen toimitusjohtajana. Hänen johdollaan 07 Media on kasvanut perinteisestä painotoiminnasta todelliseksi monimediapalvelujen tarjoajaksi. Grjotheimille muutos on luonnollinen tila, jossa täytyy koko ajan olla mukana. |
I l t a p ä i v ä k a h v i |
Markkinointi ja viestintä on muuttunut viimeisen neljän vuoden aikana enemmän kuin viimeisten neljänkymmenen. Miten muutos kohdataan? Miten uudistutaan? Mitä hyvää kannattaisi vaalia? Timo Häkkinen on toiminut markkinoinnin parissa mainostoimistossa, markkinoinnin suunnittelutoimistossa, digitoimistossa, viestintätoimistossa ja pääomasijoittajalla – strategina ja toimitusjohtajana. Häkkinen on seurannut muutosta useasta suunnasta. Nyt hän uudistaa perinteikkäästä asiakasmarkkinoinnin toimijasta MicroMediasta B2B-yritysten asiakashankintaa tehostavaa palveluyritystä. Tänään hänen intohimonsa ovat laatudiilit ja manifesti: Markkinointia, joka tuottaa myyntimahdollisuuksia. |
Riskillä mennään! Jokereiden toimitusjohtaja työskenteli aikaisemmin Sanomilla ja Kärkimediassa. Kokemusta on kertynyt myös mainostoimistoista, rahoituksesta ja ennen muodikkaasta uusmediasta. Ennen siirtymistään Jokereiden palvelukseen Jukka ehti tehdä neljän vuoden pätkän myyntiä ja markkinointia Sanoma Newsissa, josta tuli sittemmin Sanoma Media Finland. |
16.40 Tilaisuuden päätös |