MARK toimii ja vaikuttaa valtakunnallisesti

MARKin toiminnan kehittämisen tueksi uusi Advisory Board 2021

Päätimme uudistaa MARKin maakuntatoimintaa muodostamalla maakuntien puheenjohtajista uusi MARK Advisory Board jäsentoiminnan kehityksen tueksi. Edustajat koottiin MARK-paikkakunnilta: Helsingistä, Lahdesta, Turusta, Jyväskylästä, Kuopiosta ja Oulusta. Uusi toiminta on osa MARKin syyskokouksen hyväksymää toimintasuunnitelmaa.

Vuorovaikutus ja verkostoituminen Advisory Board -toiminnan keskiössä

Koska MARKin toiminta on vakiintunut parin viime vuoden aikana, uuden Advisory Boardin tehtäväksi on annettu ensisijaisesi vuorovaikutuksen syventäminen paikallisesti. Edelleen tapahtumia on mahdollista järjestää alueellisesti talkoovoimin paikallisten jäsenten toimesta. MARKin toimisto kannustaa paikallisia ryhmiä paikalliseen verkottumiseen, mikäli sille vain löytyy toimiva tapa ja paikka. Toiveista voi olla yhteydessä oman alueen Advisory Board -jäseneen.

Mitä useampi osallistuu MARKin kehitykseen toimiston porukan lisäksi, sitä varmemmin toiminta vastaa sitä, mitä juuri nyt tarvitaan. Yhdessä ajatuksia jakamalla ja antamalla aktiivisesti palautetta voimme varmistaa kaikille jäsenillemme tulevaisuudessa menestymiseen tarvittavat markkinoinnin tiedot ja taidot.

Ensimmäinen MARK Advisory Board 2021:

Sanna Henttonen, Lahti
”Parinkymmenen vuoden kokemus markkinoinnin tehtävistä, rakkauslajina brändin rakentaminen. Opiskelen parhaillaan työn ohella palvelumuotoilua, erityisesti digitaalinen asiakaskokemus ja liiketoiminnan kehittäminen kiinnostavat. Markkinointiliiton kautta olen oppinut valtavasti asiantuntijoilta ja saanut uusia näkökulmia omaan työhöni.”
LUT-yliopisto ja LAB-ammattikorkeakoulu

Aki Karkulahti, Kuopio
”Olen markkinoinnin arkkitehti. Tavaramerkkinä laajojen kokonaisuuksien hahmottaminen ja nopea ajattelu. Työssäni rakastan kehittämistä ja eteenpäin menemistä. Toisaalta minua ärsyttää tulosten puuttuminen ja jumittaminen paikallaan. Vapaa-ajalla sporttia, ystäviä ja verkostoja.  Takana on 10 hengen markkinointitiimi, joka auttaa myyntiä ja rekrytointia menestymään markkinoinnin keinoin. Asemapaikkana Kuopio.”

Outi Syrjälahti, Jyväskylä
”Toimin Kasvumanageri nimellä auttaen yrityksiä ratkaisemaan ongelmia markkinoinnin keinoin. Tavoite on rakentaa pitkäikäisiä yrittäjän näköisiä brändejä. Tärkein työkalu asiakkaideni kanssa on dialogi

Mari Tauler, Turku
”Toimin mainostoimistoni Grundlagen Greative Directorina. Perustin toimistoni muuttamaan markkinointiviestinnän kenttää ja toimimaan palveluyrityksenä, joka uskaltaa tehdä asioita toisin ja reagoida uusiin haasteisiin. Grundlagen palvelulupaus, et saa mitä tilaat, ohjaa kaikkea toimintaamme. Asiakkaillemme haluan tarjota markkinointijargonin höpöttämisen sijasta tiimin, joka paneutuu yrityksen liiketoiminnallisiin ongelmiin rohkeasti ja luovasti. Vasta tämän jälkeen syntyy erinomaista tulosta – ja asiakas saa sen, mitä tarvitsee. Minulla on 23 vuoden kokemus tuloksellisen mainonnan ja markkinoinnin tekemisestä. Olen tehnyt töitä projekti- ja suunnittelujohtajana noin 70 eri toimialan kanssa, johtanut tuhansia projekteja maaliin ja myynyt suunnittelua yli 20 miljoonalla eurolla.
Suoritin syksyllä 2020 hyväksytty hallituksen jäsen, eli HHJ-tutkinnon, sekä hallituksen puheenjohtaja -kurssin. Missionani on auttaa pk-yrityksiä ymmärtämään strategisen markkinoinnin hyödyn liiketoiminnassa ja sitä kautta menestymään.”

Heidi Hurskainen, Helsinki
”Toimin tällä hetkellä Nostemedialla kaupallisena tuottajana, taustaa printti – sekä ulkomainonnasta ja mediatoimistopuolelta. Sytyn onnistumisista ja siitä, että saan oppia työssäni jatkuvasti uutta ja tavata uusia ihmisiä.  MARK-Helsinki -ryhmän puheenjohtajana 2020 ja nyt innolla mukana Advisory Board tekemisessä, huikeiden ammattilaisten joukossa!”

Petteri Parhi, Oulu
”Työskentelen Kaleva Medialla, jossa vedän B2B-digimarkkinoinnin asiantuntijatiimiä. Työuraani olen tehnyt yhdistämällä luovuutta ja teknologiaa eri tehtävissä. MARK:n toimintaan minut veti kiinnostus kasvattaa omaa ja alueen markkinointiosaamista. MARK tuli ensimmäisen kerran tutuksi, kun kirjoitin blogiini juttua alueen mainostoimistojen historiasta.”

Advisory Boardin lisäksi MARKissa olevat asiantuntijaryhmät:

Hinnoitteluryhmä

MARK Hinnoitteluryhmä tekee ansiokasta ProBono-työtä hinnoitteluun liittyvien kampanjoiden/hankkeiden ympärillä. Työryhmä on ollut vahvasti mukana mm. Helsingissä järjestettyjen Taitoluistelun MM-kilpailujen hinnoitteluprojektissa, Invalidiliiton avustajakoira projektissa, sekä viimeisimpänä v 2020-2021 toteuttanut Pidä saaristo siistinä -hinnoitteluprojektin.

MARK Hinnoitteluryhmän puheenjohtaja:
Outi Somervuori
Head of Product
Oppobot Oy

Juristiryhmä

MARK Juristiryhmän puheenjohtaja
Emilia Hodge
asianajaja
Properta Asianajotoimisto Oy

Mikäli sinulla on ideoita paikalliseen toimintaan, koulutukseen tai verkottumiseen, tai haluat liittyä asianatuntijaryhmien toimintaan, lähetä meille viestiä osoitteeseen toimisto@markkinointiliitto.fi

Jos et ole vielä MARKin jäsen ja haluat mukaan toimintaan ja nauttimaan jäsenpalveluista Suomen parhaiden asiantuntijoiden johdolla, täältä pääset mukaan!