Haastavat taloudelliset ajat ajavat säästöihin markkinointikuluissa. Halvemmalla tekemisen ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa huonommin tekemistä. Aiempaa rajallisemmat resurssit on mahdollista käyttää entistä fiksummin. Tehokkuutta saadaan personoimalla viestiä ja valitsemalla kuulija oikein.
Oikein valittu kanava on tärkeä kuten oikea kohdennuskin
Ei ole mikään salaisuus, että nyt alle 35-vuotiaat ovat sähköisen median suurkuluttajia. Entä jos ostajapotentiaali profiloituukin tätä vanhemmaksi? Digi ei silloin ole kovin varteenotettava vaihtoehto. Entä jos ei tiedä, minkä ikäisiä kannattaisi lähestyä?
Jos omat tiedot loppuvat kesken, ulkoisia tietolähteitä voidaan käyttää kohdennuksen apuna. Pienellä sijoituksella taustatutkimukseen ja fiksuun kohderyhmävalintaan parannetaan kampanjan tehoa.
Lue koko kirjoitus ja varainhankintakampanjan esimerkki.