Teollisuustuotteiden hinnat alenevat, ja saman aikaan aineettomien hyödykkeiden suhteelliset hinnat nousevat, kertoi Supesonin toimitusjohtaja Pirjo Airaksinen MARK Savon järjestämässä Kuopion alueen brändiseminaarissa perjantaina 26.2.
Olemme siirtyneet tuotantotaloudesta markkinatalouteen, tavaran kysynnästä palveluiden ja elämysten kysyntään, ilmoittelusta markkinointiin, jatkoi Airaksinen. Tämä tarkoittaa sitä, että konsepti- ja brändiosaamisen merkitys korostuu entisestään. Eli tarvitaan johdonmukaista ja tunnistettavaa erottumiskykyä, ja todellista asiakaslupausta, joka on koko yrityksen toiminnan ytimessä. Ei päälle liimattuna.
MARK Savo pistää tuulemaan! Seminaarissa oli yli 200 osallistujaa, ja ilmapiiri väreili hyvää pöhinää. Kiitokset järjestäjille aktiivisuudesta.