Viime torstaina 26.11. aamu alkoi seremoniallisesti MARK:in toimistolla. Data ja luovuus saapuivat seminaariväen eteen, jossa yhteinen liitto solmittiin. Kumpikin ymmärtää toisensa arvon. Ilman toista ei pärjää yksin. Siksi kannattaa purjehtia yhteiselon satamaan.
Eka Ruola, hasan & partners ja Anna-Riikka Hovi, Frankly Partners, veivät yleisönsä vauhdikkaasti peruskysymysten äärelle. ”Datan avulla varmistamme parhaan brändi- eli asiakaskokemuksen”.
Data ja automaatio mahdollistavat uuden luovuuden. Kunnon struktuuri tarvitaan ensin. Se, että ymmärrämme asiakastamme ja tunnemme hänet entistä paremmin, antaa tilaa luovuudelle ja oikeaan osuvalle intuitiolle.
Ihmiset tarinoivat. Niin pitää markkinoijankin tehdä – ja ennen kaikkea inspiroivalla ja veret seisauttavalla tavalla.
Ruola muistutti, että tarinankerrontaan on aina kuulunut kamppailu. Mitä olisivat James Bond –filmit ilman kamppailua pahiksia vastaan! Tarinan kaavaan kuuluu kulku vaikeuksien kautta voittoon. Voisivatko yritykset kertoa omista vaikeuksistaan, jotka ne sitten lopulta selättävät? Joskus asiat näytetään liian helposti aikaansaaduilta. Kamppailun merkit on häivytetty. Hyvä ajatuksen siemen on, voimmeko kertoa oman tarinamme kamppailun kera?
Parhaimmat brändit räjäyttävät siilonsa ja siten yleisönsä tajunnan. Markkinointi ei voi olla päälle liimattua meikkailua. Idea ja konseptuaalinen ajatus on edelleen kaikki. Sen rakentaminen vaatii hyvän pohjan, asiakasymmärryksen.
Asiakasymmärrys auttaa fokusoimaan olennaiseen. Se ohjaa prosessia eteenpäin ja samalla innostaa luovaa tiimiä. Ruola ja Hovi välittivät huimalla energialla tunnetta onnesta, joka syntyy, kun jalat ovat tukevasti vahvalla maaperällä ja ajatukset korkealla ilmassa.
Kiittäen elämyksestä!