Suomi on monella tapaa kovan paikan edessä. Valtion taloutta tulee sopeuttaa nopeammin ja viiltävämmin kuin koskaan, vienti ei vedä ja uutta ei synny. Suomi takoo maailmanennätyksiä ainoastaan kunnallisen sektorin suuruudella suhteessa BKT:een. Ja sehän ei vientiä auta. Suomalaisten tuotteiden kilpailukyky maailmalla on heikko, koska olemme ladanneet tuotteemme täyteen suuria ja hienoja salaisuuksia, joista ei kukaan Hankoa kauempana tiedä mitään.
Emme osaa markkinoida, ja insinöörijuuremme kyllä pitää huolen siitä, että se
asia ei ihan helposti muutukaan.
Yksi keskeinen tapa edistää suomalaisten tuotteiden kysyntää Suomenlahden eteläpuolella on valjastaa käyttöön digitaalisen markkinoinnin työkalut. Työkalut eivät vaan itsekseen markkinoi, niiden käyttämiseen meiltä puuttuu osaajia. Suomalaista markkinoijaa saattaisi auttaa myös se, että hän puhuisi samaa kieltä oman organisaationsa kanssa, mitä tällä hetkellä tapahtuu liian vähän.
Markkinointi-instituutti järjestää digitaalisen markkinoinnin koulutusta.
Lue lisää: Digitaalinen markkinointiviestintä -kurssi