Haluatko hyödyntää Laurea Ammattikorkeakoulun opiskelijoita tekemään markkinointiin liittyvää tutkimustyötä opinnäytteenä?
Laurea tarjoaa opiskelijoilleen taustatuen ja metodit. Aiheet liittyvät Siksi markkinointia –hankkeeseen, eli tavoitteena on kunkin työn kohdalla löytää keinoja tehostaa markkinointia. Opinnäytetöiden tekeminen aloitetaan syyskuun alussa. Aihepiirejä ovat mm:
OSTOPROSESSI JA MARKKINOINTIVIESTINTÄ
Muuttuvan ostoprosessin vaikutus markkinointiviestintään
Ostoprosessimuutokset ja lanseerausmarkkinointi
• Digitaalisuudesta johtuvaa
• Inbound ja outbound, IMC
• Palvelupolku, ostopolku
BRÄNDI NÄKÖKULMA
Brändin (tarinan) vahvistaminen sisältömarkkinoinnilla
Markkinointiviestien testaaminen ja kehittäminen (relevanttius, uskottavuus, kiinnostavuus)
ASIAKASYMMÄRRYS
Asiakasymmärryksen kehittäminen (markkinointipäätösten tueksi) kuten tuote/palvelukehitys, tuotteistaminen / osat
Asiakastiedon ja datan hyödyntäminen?
Asiakkaiden suhtautuminen tiettyyn mainontaan/kanavaan, ”mainonnan kuluttaminen”
MARKKINOINTISTRATEGIAN KEHITTÄMINEN
Digimarkkinointi, some
JAKELUKANAVAT
Verkkokaupan kehittäminen
Verkkokaupan markkinointiviestinnän kehittäminen, tutkiminen nykytila?
Uuden tuotteen jaklukanavapäätökset
TUOTEKEHITYS / TUOTTEISTAMINEN
Palvelumuotoilun keinoin / prosessin avulla
Jos asia kiinnostaa, ilmoita aiheesi ja yhteystietosi meille maaliskuun loppuun mennessä osoitteeseen info@mark.fi