Markkinointi-instituutti ja Mainostajien Liitto ovat lanseeranneet Markkinointiammattilaisen sertifikaatin markkinoinnin ammattilaisiksi kasvaville. Sertifikaattiohjelmassa vankka perusosaaminen yhdistyy ajankohtaisuuteen ja osallistujan omiin sekä hänen työnantajansa tarpeisiin. Ohjelmassa pääsee syventymään oman kiinnostuksen mukaan esimerkiksi kansainväliseen markkinointiin, asiakaskokemukseen tai uusiin markkinointiteknologioihin.

– Yhteistyön ansiosta osallistuja saa nyt samassa paketissa kahden merkittävän markkinointikouluttajan parhaat palat sekä hienot mahdollisuudet verkostoitua, ohjelmaa Markkinointi-instituutissa kehittänyt Mervi Karvo sanoo. Karvo kuvailee ohjelmaa kivijalaksi, jollainen jokaisella markkinointia työkseen tekevällä pitäisi olla. Ohjelmasta saa vahvan perustan tuloksellisen markkinointiviestinnän tekemiselle, Karvo toteaa.

– Markkinoinnissa on tapahtunut viimeisten vuosien aikana niin paljon muutoksia kanavien, toimintamallien ja teknologian saralla, että tietojen päivittämiseksi tarvitaan uudenlaisia koulutusmuotoja. Liiketoiminnan digitalisoitumisen myötä yhä useammissa tehtävissä myös tarvitaan markkinoinnin taitoja. Tästä syystä olemme suunnitelleet yhdessä Markkinointi-instituutin kanssa nykytarpeisiin sopivan tutkinnon, kertoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

Ohjelma on laajuudeltaan 30 opintopistettä ja sen suorittaminen kestää noin puolitoista vuotta osallistujan omasta tahdista riippuen. Tutkinnosta saa itselleen todistuksena Markkinointiammattilaisen sertifikaatin.

Tukea osaamisen uudistamiseen uran eri vaiheissa
Markkinointiammattilaisen sertifikaatti on osaamispolun ensimmäinen taso. Myöhemmin on tarkoitus julkaista sertifikaattiohjelmia seuraaville ammattilaistasoille.
– Peräti 98 % asiakkaistamme suosittelee meitä, ja monet palaavat aina uudelleen kehittämään osaamistaan kanssamme. Haluamme siksi luoda sertifikaattiohjelmista polun, joka tukee markkinoinnin ammattilaista hänen uransa eri vaiheissa, sanoo Markkinointi-instituutin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan Markkinointi-instituutin verkkosivuilla.