Tämän viikon MARK-ohjelmassa on teemana myynti. Sen pitää olla oikeastaan aina mukana, oli tapahtuman otsikko mitä tahansa, koska ilman myyntiä kaikki muu on akateemista. Asiakkuusmarkkinointiaamussa tänä aamuna Sirte Pihlaja kertoo, miten tehdään lisää myyntiä asiakkaita kuuntelemalla. Jokaisen yrityksen johtoryhmässä pitäisi olla agendalla strategisesti kriittisenä menestystekijänä ASIAKASKOKEMUS. Se vaikuttaa eksponentiaalisesti kassakoneeseen, joko hyvässä tai huonossa. Viimeksi MARK Digiaamussa Dinglen Juho Jokinen kiteytti, että markkinoinnin yksi tehtävä on saada asiakaskokemuksesta brändiä rakentava. Hyvin sanottu. Brändi rakennetaan koko yrityksen henkilökunnan voimin, ei pelkän markkinointiosaston.
Torstaina Taloustutkimuksen MARK Forumissa perehdytään myyntityön tulevaisuuteen. Se tulee olemaan hyvä, mutta aivan erilainen kuin ennen. Myynti on asiantuntemusta ja asiakaspalvelua – hyvin tehtynä se on parasta markkinointia.