MARK:in jäsenkysely 2016 oli lyhyt ja piti sisällään vain neljä kysymystä. Omaa jäsenyyttään mielestään hyödyntää aktiivisesti 41% vastaajista (erittäin 3,5% ja melko 37,5%). 57% myönsi, että ei hyödynnä sitä kovin (46%) tai lainkaan (10%) aktiivisesti. Koetamme löytää uusia keinoja, joilla on helpompaa hyödyntää jäsenyyttään muutenkin kuin vain lukemalla Markkinointi & Mainonta –lehteä.
Yli 72% vastaajista on tyytyväisiä jäsenyyteensä (erittäin 14% ja melko 59%). Tyytymättömiä on 11%. Tämä tilasto näyttää hyvältä, mutta parannettavaa on. Saimme roppakaupalla ideoita, mitä MARK voisi tehdä lisää. Kiitos niistä. Osa on pantu jo täytäntöön, esimerkiksi joidenkin tilaisuuksiemme suora striimaus, jotta ohjelman voi seurata samaan aikaan tai myöhemmin omalta koneeltaan. Joitakin maksullisia tilaisuuksia aiomme myös striimata, jolloin toki näkyvyys koneen kautta on myös maksullista ja vaatii ennakkoilmoittautumisen.
Maksuttomia tilaisuuksia järjestämme jatkossakin ilman muuta. Maksullisissa tilaisuuksissa MARK-jäsenetu on huomattava. Tuloksentekoa varten MARK ei ole, mutta haastavina taloudellisina aikoina meidän on pakko kattaa kustannuksia pääsymaksuilla, koska emme halua nostaa jäsenmaksujen hintoja. Helsingin Postitalon auditorion käytön lisäämistä ehdotettiin myös. Nykyisellään se on varattu Asiakkuusmarkkinointi- ja digiaamuihin. Maksuttomiin tilaisuuksiin on kuitenkin huono yhtälö vuokrata ulkoa maksullinen tila. Siksi suosimme omia tilojamme aina kun mahdollista. Kumppaneita MARK:illa on ilahduttavan monipuolinen ryhmä. Haluamme pitää huolen, että kumppanit ovat aktiivisesti mukana toiminnassamme, ja siksi ihan kaikkea emme voi rahoittaa seminaarikohtaisilla sponsoreilla. Toki sitäkin tehdään sopivassa määrin.
Käymme läpi avointen kysymysten sisältöä. Se tuntuu mukavalta, että kommenttien yleissävy on positiivinen ja rakentava. Rehellisyyden nimissä voin sanoa, että kaikkea ehdotettua emme voi tehdä. On pakko priorisoida asioita, mutta suunta on selvä. Me täällä toimistolla olemme sinua varten. Meidän tehtävänä on pitää huoli, että MARK:in toiminta on sinulle hyödyllistä.
Vastanneiden kesken arvottiin kaksi osallistumispaikkaa kevään ajankohtaisseminaariin ”Kipinää markkinointiin” perjantaina 20.5. Onnetar suosi Merja Kuukkaa ja Reijo Mylläriä.