Hinnoittelusta ja markkinoilla onnistumisen valmistelusta kiinnostuneille ammattilaisille on nyt oma fooruminsa, MARK Hinnoittelutyöryhmä. Se aloitti toimintansa viime keskiviikkona 4.11. Ryhmän puheenjohtajaksi valittiin Designtutkimuksen Outi Somervuori.

Agendalla on hinnoittelucasen rakentaminen yleishyödylliselle taholle ja tämän pohjalta sisältöjen luominen ja mahdollisten tilaisuuksien järjestäminen. Ryhmän jäsenet sparraavat myös toisiaan akuuteissa hinnoitteluun liittyvissä kysymyksissä.

Hinnoittelu nähdään liian usein teknisenä kustannuslaskentana. Sen roolia tärkeänä markkinoinnin elementtinä tullaan nostamaan esiin. MARK on tehnyt joitain kokeiluja yhdessä Aalto Yliopiston kanssa liittyen hinnoittelun psykologiaan. Viime vuonna esimerkiksi StratMark Idea –tapahtuma hinnoiteltiin ”maksa, mitä haluat” –periaatteella. Nyt haemme uutta tietoa ja kokemuksia sitä, miten hinta toimii osana onnistunutta markkinointia.

Mikäli olet kiinnostunut tulemaan mukaan ryhmän toimintaan, ilmoittaudu minulle: lauri.sipila@mark.fi