Markkinointimix oli minulle tuttu jo ennen koulutuksen alkamista. Toki sen merkitykset olivat hiljalleen siirtyneet kohti unholaa. Markkinointimixin 4P tarkoitti lähinnä sitä, että tuotteen on oltava hyvä, putiikilla on hyvin parkkipaikkoja, hinta ei aja ostajia pois ja paikallislehdessä joskus jotain ilmoittelee. Nämä opit taottiin päähän noin 15 vuotta sitten.
Silloin ei puhuttu liiketoimintakonseptista eikä markkinointikonseptista. Olisi kyllä pitänyt, koska nehän juuri luovat pohjan tuolle markkinointimixille. Paljon on 15 vuodessa ehtinyt tapahtua ja itse markkinointimix on myllerryksen ytimessä.
 
 
Kaipaako yrityksesi markkinointi tai oma työskentelysi uutta näkökulmaa? Mikä on seuraava askeleesi?
Tutustu Markkinointi-instituutin markkinoinnin ja viestinnän koulutuksiin tästä linkistä klikkaamalla >>