Miksi asiakas päätti ostaa juuri sinun yritykseltäsi? Ja miten markkinointistrategia liittyy tähän kysymykseen?
Asiakkaan saa aina ostamaan – mutta millä hinnalla?
Olet varmaan samaa mieltä, että jos tuote tai palvelu on edes kutakuinkin järkevä, asiakkaan saa aina ostamaan – kunhan hyöty on asiakkaalle tarpeeksi suuri. Yleensä silloin puhutaan hinnanalennuksesta tai muista kannustimista.
Koska liiketoiminnan tarkoitus on kuitenkin luoda mahdollisimman paljon arvoa sekä asiakkaalle että myyjälle, on alennusten antaminen yksipuolista arvonluontia. Se toki näkyy asiakkaan tyytyväisyytenä, mutta harvoin loistaa myyjän tuloslaskemassa. Bisneksen tarkoitus on tehdä rahaa ja jos ainoa syy ostaa on edullinen hinta, ei bisnes pitkälle pötki. Jatka lukemista >>
Tomas Forsgård
Expert – Strategy, Customer strategy, Leadership and Sales
Muutoksen ammattilaiset – vierasbloggaaja
LinkedIn
Tomas on valmentanut satoja yrityksiä strategisessa ja asiakaslähtöisessä ajattelussa sekä asiakkuuksien hoidossa. Tomas yhdistää uusimman tutkimustiedon käytännön kokemukseensa ja luo innostavat valmennuskokemuksen.
Hän kouluttaa Markkinointi-instituutissa Markkinoinnin johtamisen tutkinnossa (MJD)
sekä Strategiat ja asiakasnäkemys -kurssilla.