Valtaosalla yrityksistä on jonkinlainen asiakkuusohjelma, jolla tukea liiketoiminnan kasvua. Parhaimmillaan asiakkuusohjelma sitouttaa asiakkaat yritykseen tarjoamalla asiakkaiden arvostamia, konkreettisia etuja. Yritys saa vastineeksi uskollisia asiakkaita, jotka ovat valmiita investoimaan asiakassuhteeseen aikaa ja rahaa.

Valitettavan usein isotkin organisaatiot kompastelevat yksityiskohdissa, jotka helposti pilaavat koko asiakkuusohjelman. Hyvä aikomus kääntyy itseään vastaan, jos yritys sortuu esimerkiksi seuraaviin vältettävissä oleviin sudenkuoppiin:

1. Aloita asiakkuusohjelman rakentaminen investoimalla tietojärjestelmiin

2. Aliarvioi datan laadun merkitys

3. Yliarvioi yrityksesi kiinnostavuus kuluttajan silmissä

4. Jätä asiakkuus ”jonkun” huoleksi

5. Kysy, lupaa ja unohda

Lue koko kirjoitus ja se, miten vältät sudenkuopat.