Näyttötutkinnot ovat vakiintuneet 20-vuotisen olemassaolonsa aikana tärkeäksi työssä käyvien koulutusmuodoksi. Tuore tutkimus osoittaa, että näyttötutkinnoista on todella hyötyä työelämässä: ne vaikuttavat työllistymiseen ja työuralla uudistumiseen sekä parantavat erityisesti naisten ja nuorten tuloja.

Tämä artikkeli perustuu tutkijaryhmän tutkimusraporttiin 20 vuotta suomalaista näyttötutkintojärjestelmää Tutkijaryhmään kuuluvat Arto Selkälä, Asko Suikkanen ja Antti Syväjärvi Lapin yliopistosta sekä Leena Viinamäki Lapin ammattikorkeakoulusta. Tutkimuksen on julkaissut Opetushallitus.

Paremmat tulot ja turvavakuutus työttömyyttä vastaan

Tutkimuksesta selviää, että näyttötutkinto on parantanut tutkinnon suorittaneiden mahdollisuuksia työmarkkinoilla ja tukenut heidän uusiutumistaan työuralla. Tutkinto vahvistaa siis työmarkkina-asemaa.
Lue koko artikkeli täältä

”Tutkinnon ehdoton etu oli konkretia eli se, että asioita ei käsitellä vain teoriassa ja ideaalitilanteissa vaan tartutaan käytäntöön.”
Anna Nurkse, liiketoimintajohtaja, Sininen Meteoriitti Oy

Tutustu Annan opiskelukokemukseen täällä >>

Markkinointi-instituutin valikoimassa mm. seuraavat näyttötutkinnot:

Markkinointiviestinnän ammattitutkinto

Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto