Kuka työllistyy ja millaiset työnhakijat kiinnostavat työnantajia? Mitkä ovat iäkkäämpien työntekijöiden valtit työmarkkinoilla?
Haastattelimme neljää ammatikseen rekrytoivaa asiantuntijaa.
Aina kaivataan asennetta
Asenteeseen ja intoon kiinnittää huomionsa Riitta Oinonen, Business Owner, Virvosta. ”Yleensä katsotaan perusosaamisen, persoonan ja asenteen yhdistelmää. Pelkkä kovan luokan substanssi ei siis riitä, vaan tarvitaan innostusta, oikeita vahvuuksia ja työskentelytapoja sekä taitoa myös käyttää omaa osaamistaan uudenlaisessa toimintaympäristössä.”
”Koulutus tuo monelle hakijalle myös sitä kaivattua itseluottamusta”, täydentää Karoliina Heikkinen. ”Ei Suomessa ole mitään varmuutta siitä, että maisterin tai tradenomin koulutuksella suoraan saa töitä, mutta se tuo varmuutta itselle ja työnantajalle osaamisesta.”
Tutustu myös Markkinointi-instituutin alkaviin Markkinoinnin ja viestinnän koulutuksiin:
* Kasva kirjoittajana
* Tutkimukset markkinoinnissa
* Markkinointiviestinnän projektien johtaminen