MARK:in hallituksen puheenjohtaja Kimmo Tolonen puhui markkinoinnin haasteesta Tammikuun Täräys –tilaisuudessa Tennispalatsissa torstaina 22.1.

Tolosen mukaan markkinoinnin on huolehdittava näkyvyydestä kaupassa, ketjuohjauksesta, web–sivuista, katalogeista, call centereistä, webbikaupasta, mediamainonnasta, crm:stä, kanta-asiakkuudesta, mobiilimarkkinoinnista, sosiaalisesta mediasta …. ja SISÄLLÖSTÄ! Samaan aikaan asiakas odottaa yhdenmukaista personoitua brändin mukaista positiivista kokemusta jokaisessa kohtaamispisteessä ja milloin tahansa.

Tavoitteet voivat joskus tuntua fantasioilta. Haaste on tehdä fantasioista elävää todellisuutta. Se vaatii markkinoinnin tekijältä kokonaisnäkemystä ja kykyä johtaa toimintaa arvojen ja tavoitteiden pohjalta yli siilorajojen. On katsottava asioita asiakkaan näkökulmasta.

MARK:in teema vuonna 2015 on ”Nosta rimaa”.  Tolonen kannusti meitä kaikkia tekemään työtä paremman markkinoinnin puolesta. Aloitetaanko heti!