Kehruu-Jenny kehitettiin 1700-luvun lopulla tehostamaan tekstiilialan tuotantoa. Tällainen uutuus oli pelottava. Muutosvastarinta nostatti mellakoita, joissa ihmiset hajottivat Jennyjä, kun niiden pelättiin vievän heiltä työt.
Veivätkö? Kyllä varmaan veivät ja toivat tullessaan kehittyneempiä hommia.
Entä miten kävi perinteisten latojien, kun kirjapainotekniikka kehittyi? Niinpä niin. Olisiko pitänyt pysäyttää kehitys, jotta latojilla olisi edelleen töitä?
Markkinoinnin automatisaatio on nyt tullut. Se tarkoittaa sitä, että taas kerran me luovutamme rutiinimaiset työt koneelle ja siirrymme itse vaativampiin tehtäviiin, joissa tarvitaan inhimilistä arviointia ja kanssakäymistä. Turha kenenkään on pyristellä kehitystä vastaan. Parempi on ottaa robotti kaveriksi ja tehdä sen kanssa järkevä työnjako. Meidän ihmisten roolina voisi korostua luovuuden ja inhimillisyyden edistäminen kaikessa liiketoiminnassa.
Aika, jota elämme on kyllä mahtavaa. Kaikki muuttuu, ja kaikki tarjoaa myös mahdollisuuksia tehdä uutta, erilaista ja ennenkokematonta.
MARK tarjoaa sinulle tiedon lisäksi toivottavasti myös näitä innostavia elämyksiä.
Ensi perjantaina 7.2. Media Mäessä -seminaarissa Tahkolla kuullaan ja koetaan tanakka paketti median mullistuksista: missä se on huomenna ja ylihuomenna.
Cristina Andersson esiintyy MARK Aamuteema -tilaisuudessa 10.4. aiheenaan ”Robotiikka ja tulevaisuuden työ”.
25.4. on Markkinoinnin ajankohtaisseminaari, jossa aamupäivän verran päivitetään tiedot siitä, mitä markkkinointiammattilaisen pitäisi tietää ja tehdä viimeistään nyt.
Laitahan nämä kalenteriin jo nyt. Pian pääset ilmoittautumaan mukaan.