Perjantai 14.10.2016 klo 8:30–10:00 MARK toimisto, Fabianinkatu 4 B, Helsinki
Mikä hinnoittelumalli valita – ilmainen, maksullinen vai freemium?
Freemium on hinnoittelumalli, jossa yhdistetään ”free” ja ”premium”. Asiakas voi valita tuotteesta tai palvelusta ilmaisen perusominaisuudet sisältävän version tai maksullisen version, joka sisältää parempia ominaisuuksia, enemmän toiminnollisuutta tai palveluita. Freemium malli on suosittu internet start-up-yrityksissä ja älypuhelinsovellusten myynnissä. Samaa hinnoittelumallia voidaan hyödyntää monella muullakin alalla riippumatta siitä toimitaanko b2c vai b2b alalla.
MARK Aamuteemassa keskustellaan näiden hinnoittelumallien parhaista käyttötilanteista ja -ajankohdista. Mitä ominaisuuksia voidaan rajoittaa ilmaisessa tuotteessa ja mikä on hyvä konversioiden määrä.
Esiintyjänä on hinnoittelun asiantuntija Outi Somervuori, KTT, Designtutkimus Helsinki Oy:stä. Designtutkimus Helsinki on hinnoitteluun ja tuotekonseptointiin erikoistunut yritys. Outi on aiemmin opiskellut ja tutkinut hinnoittelua Aalto-yliopistossa ja Stanfordin yliopistossa.
Aamukahvitarjoilu klo 8.30 ja esitys alkaa klo 8.45.
Osallistujamäärä on rajattu. Ilmoittaudu tästä >>>
Tervetuloa!