”Markkinoinnilla on merkitystä! Markkinointi on yritysten ja kansantalouksien kasvun moottori, mutta suomalaiset yritykset eivät investoi markkinointiin riittävästi”, väittää kansallisen Siksi markkinointia -hankkeen kummitäti, hallitusammattilainen Anne Korkiakoski.
Markkinointi-instituutti osallistuu kehittämällä markkinointiosaamista
Markkinointi-instituutti osallistuu yhteisiin talkoisiin luonnollisestikin osaamisen näkökulmasta. Jotta markkinoinnin arvostus nousee, täytyy markkinointiosaamisen
olla sen kaikilta kanteilta tarpeeksi ammattimaisella tasolla.
Tulokulmia markkinointiosaamiseen on kaksi. Ensinnäkin markkinointiammattilaisten itsensä täytyy ottaa paikkansa organisaation strategisessa ytimessä. Sinne päästään vankkumattomalla liiketoimintaymmärryksellä, puhumalla samaa kieltä eli numeroidenkieltä johdon kanssa sekä osoittamalla markkinoinnin tulokset lukuina. Toiseksi markkinointi- ja asiakasosaamista tarvitaan yhä useammassa roolissa. Esimerkiksi tuotteiden kaupallistaminen ei ole yksin markkinointiosaajien vastuulla, ja asiakasymmärryksestä kumpuaa hyvää kaikenlaisiin rooleihin. Tähän tarpeeseen Markkinointi-instituutissa alkaa syksyllä uusi Asiakastyön ja myynnin tutkinto, AMT.
Millä muilla tavoilla Markkinointi-instituutti osallistuu talkoisiin? Lue koko artikkeli tästä linkistä >>>