Tässä hiljattain eräässä keskustelussa henkilö arveli, että markkinointiviestinnän ammattilaisilla hommat vaan vähenevät. Vastaus toiselta henkilöltä tuli nopeasti: teknologian mahdollistaessa mitä tahansa, kannattaa jokaisen yrityksen kokeilla ja hakea oikeata kombinaatiota sisällön ja välineen suhteen. Sehän tarkoittaa, että töitä on entistä enemmän.
Kun valmis mainosyksikkö on tuupattu eetteriin, ei enää asiaa unohdeta vanhaan malliin, vaan sitten jatkuu testaaminen, palautteesta oppiminen, viilaaminen ja kaiken parantaminen. Ja kun siirrytään kampanjavetoisesta maailmasta yhä enemmän prosessityöhön, markkinointiviestintää tehdään koko ajan. Ei rykäyksittäin.
Markkinointi tuo kysynnän ja tarjonnan yhteen. Jokaisen kauppiaan toive on, että tällaista yhdistymistä tapahtuu koko ajan, ei vain kampanja-ajankohtana. Teknologia on osaltaan tuonut markkinoinnin yhä tiiviimmin liiketoiminnan keskiöön. Markkinointi on liiketoiminnan sydän. Sen syke luo vaihdantaa. Ja vaihdanta vaurautta.