Tammikuisen työpäivän päätteeksi viime viikolla Tammikuun Täräyksessä verkotuttiin, rupateltiin, jaettiin tunnustuksia ja nähtiin Kultajyvä-kilpailun parhaimmisto.
VUODEN MARKKILAINEN 2015 ON SAMI SÄRKELÄ
MARK Mediaryhmän puheenjohtaja Sami Särkelä sai suurimman äänimäärän ”Vuoden Markkilainen” äänestyksessä joulukuussa. Samista todettiin, että hän on hyväntuulinen, diplomaattinen, hauska, positiivinen ja veikeä tekijämies. Sami hoitaa asiat niin kuin ne sovitaan ja tarpeen vaatiessa heittäytyy tilanteeseen kuin tilanteeseen. Sami on mahdollisuuksien tekijä ja tuottaja, joka tuntee media- ja markkinointialan.
Päivätyönsä Sami tekee Maikkarilla, jossa hän on asiakkuusryhmän päällikkö.
VUODEN ISKULAUSE BERNERILLE
Iskulausetoimikunta valitsee vuosittain edellisenä vuonna Iskulauserekisteriin hyväksyttyjen iskulauseiden joukosta ”Vuoden Iskulauseen”.
Vuoden 2014 iskulauseista yksimielisesti toimikunta valitsi parhaaksi Berner Oy:n lauseen ”Tien näyttäjä – Lasol”.
Se kertoo yksinkertaisesti ja vakuuttavasti suomalaisesta tuulilasinpesunesteestä. Tunnustuksen ottivat vastaan Bernerin Henriikka Soini sekä mainostoimisto IVALOn edustajat.
VUODEN MARKKINOINTITEKO BRÄNDÄRIT-TV-FORMAATILLE
Markkinointi&Mainonta-lehti ja MARK valitsivat Vuoden 2014 Markkinointiteoksi TBWAHelsingin, Fremantlen ja MTV Median kehittämän Brändärit-ohjelmaformaatin, koska se loi jotain uutta ja ennennäkemätöntä.
Sarjassa kuvitteellinen mainostoimisto sai asiakkaakseen tunnetun brändin ja työsti heille kullekin keksityn kampanjan. Brändärit sai houkuteltua mukaan kymmenen suurta mainostajaa, Atrian, Fazerin, Gigantin, Instrumentariumin, Lambin, Lidlin, Nissanin, Pauligin, Soneran ja Viking Linen. Formaatissa jokainen mainostaja ostaa samanhintaisen peruspaketin, johon kuuluu aktiivinen rooli sarjassa sekä televisio-, radio- ja verkkokampanja.
Tammikuun Täräys -illan päätteeksi katsottiin jo perinteeksi tulleen tavan mukaan kotimainen uutuusleffa, joka tällä kertaa oli Johanna Vuoksenmaan ohjaama ”Viikossa aikuiseksi”.