MARK haluaa tukea jäseniään uudella tavalla ja vastata kentältä tulleeseen kysyntään, jotta markkinoinnillinen osaaminen kasvaisi niin yksilötasolla kuin myös läpi organisaatioiden. Muutosta ei kuitenkaan tapahdu ilman uusia näkökulmia, osaamista, määrätietoisuutta ja rohkeutta. MARK Kasvuaamussa Helsingissä 29.11. keskityttiinkin edellä mainittuihin, kun yleisö kuuli kolme onnistunutta case-esimerkkiä rohkeudesta ottaa se ensimmäinen askel kohti muutosta.
Hotelli Helkan Jukka Räsänen ja Hurja Median Nana Norman avasivat, miten organisaation arvojen tulisi näkyä somessa ja viestinnässä. Parhaaksi todettiin kertoa jokaisessa postauksessa, blogissa, sisällössä ja viestissä siitä matkasta ja työstä, jota organisaatiossa tehdään päivittäin arvojen noudattamisen eteen. Hotelli Helka onkin terävöittänyt omat arvonsa näkymään läpi toiminnan aina asiakaspalvelusta somepostauksiin, ja onnistuneesti noussut yhdeksi Helsingin parhaista hotelleista.
Mediatalo SplayOne:n Essi Kivitie kertoi, että tulevaisuudessa panostetaan erittäin brändättyyn ja formaatin muotoon tuotettuun sisältöön. Yksittäisten yhteistyövideoiden sijaan katsojia sitoutetaan monen jakson videosarjoilla. Vuonna 2019 80% kaikesta viestinnästä tulee olemaan videon muodossa, joten uudet kanavat, kuten IGTV, kannattaa aina myös ottaa kokeiluun ennakkoluulottomasti mahdollisimman pian.
Vepsäläisen Jussi Lindholm esitteli kuinka alan tyypillisten markkinointiratkaisujen sijaan kannattaa rohkeasti kokeilla jotain täysin uutta ja erilaista menestyäkseen. Kun muut huonekalualan toimijat mainostivat lehdissä alennuksia, Vepsäläinen alkoi myymään maksuaika edellä ja kunnolla tuotteistaen. Lindholm muistuttaakin, että vaikka reaktiot eivät aina olisikaan positiivisia, ei pidä pelätä, sillä päästäkseen eteenpäin täytyy tehdä myös virheitä ja oppia niistä.
Rehelliset tarinat rohkeista onnistumisista ja epäonnistumisista jättivät yleisön pohtimaan, millaisia rohkeampia päätöksiä jokainen voisi itse tehdä jatkossa. Suomessa usein seurataan maailmalla tehtyjä kampanjoita ja markkinointia, mutta jostain syystä emme kuitenkaan itse tee niitä. Kysymys kuuluukin, onko meillä kuitenkaan rohkeutta olla olematta rohkeita?
MARK tarjoaa jäsenilleen näitä tilaisuuksia kuudella paikkakunnalla neljä kertaa vuodessa – Tavataan tapahtumissa!
Kirjoittaja on MARKin sisällöntuotannon harjoittelija Hanna Polvinen.
Merkkaa jo nyt seuraava MARK Kasvuaamu kalenteriisi. MARKin jäsenenä voit osallistua yhteen tai vaikka kaikkiin jäsenille maksuttomiin Kasvuaamuihin.
MARK tukee jäseniään monin eri tavoin. Tutustu MARKin vuoden 2019 jäsenetuihin.