Turun talousalueella käydään Vuoden Mainos –kisa. Siinä on tv-mainonnan, radiomainonnan, printin, messuosastojen ja painotuotteiden sarjat sekä sähköiset kampanjat verkossa ja verkkosivustot.
Tuomariston jäsenenä on ilo nähdä, miten raikkaita, innostavia ja koukuttavia töitä on tehty verkkoon muiden sarjojen ohella. Netti on saatu elämään. Tietokoneen tai kännykän ruudulle avautuu useimmissa töissä tyylikäs sivu, jossa on selvä pääviesti ja hyödyllisiä houkutuksia, jotka kannustavat testaamaan, mikä tarjottavista tuotteista tai palveluista sopisi itselle kuin nenä päähän. Ja on miellyttävä huomata, että tuo aktiivinen toiminnallisuus on brändin ilmeen ja luonteen mukaista. Ei siis brändimielikuvaa rapauttava irtiotto.
Parhaimmillaan nettisivut ovat selkeitä, informatiivisia ja houkuttelevia. Ne jättävät oikean muistijäljen brändistä ja vahvistavat sen tavoiteltua mielikuvaa. Samaan aikaan ne edistävät myyntiä. Kaupallisuudestahan tässä on useimmiten kyse, joten sitä ei tarvitse piilottaa mihinkään.
Tuomareiden työssä on vaikeata valita hyvistä paras. Valinnat ovat väkisinkin subjektiivisia. Siksi meitä on useita henkilöitä tekemässä valintoja.
Kokonaisuudessaan tuomarin työ on ollut positiivinen kokemus, joka vahvistaa uskoa siihen, että Suomi nousee!
Vuoden Mainos –kilpailun voittajat palkitaan Turussa Kårenilla perjantaina 29.1.