MARK Kasvuaamuissa pääset kiinnostavien case-esimerkkien kautta katsomaan menestyksen kulissien taakse. Opi eri toimialojen haasteista ja kokemuksista, poimi parhaat tärpit ja sovella menestysreseptejä omaan työhösi.

Kuopion Kasvuaamussa menestystarinansa jakavat:

Case Kuopion Saana: Keski-ikäisen humanisti suorittamassa ihmiskoetta nimeltä Toimitusjohtaja
Pekka Laasonen, toimitusjohtaja, Matkailukeskus Kuopion Saana Oy

Lyhyt kertomus siitä, kuinka kaksi vuosikymmentä teattereita ja taiteilijoita johtanut kohta viisikymppinen kulttuurialan virkamies päätti tehdä jotain ihan muuta. Miksi ja miten, on edelleen arvoitus. Myös hänelle itselleen. Miten teatterin oppeja hyödynnetään monialaisessa projektissa. Tätä tarinaa et ole kuullut, vaikka Savosta olisitkin!

Case Vuokatti Sport: EI NOIN VOI TEHDÄ – KYLLÄ VOI. Haastajasta epämukavuusalueen kautta suunnannäyttäjäksi!
Jukka Hakala, Vuokatti Sportin markkinointipäällikkö, Oddy Inc:in strategi ja asiakkuusjohtaja

Koulutusta, vapaata sivistystyötä, valmennusta. Tunnelma kuin Neuvostoliitossa ja brändääminen kaikille kirosana. Modernin bisnesajattelu koetaan ristiriitaiseksi ja arvokkaita perinteitä murtavaksi. Tervetuloa urheiluopistomaailmaan.

Voiko näistä lähtökohdista uudistaa brändin parissa vuodessa ja tehdä samalla koko ajan kasvavaa ja kannattavaa liiketoimintaa. Kyllä voi.

Jukka Hakala, Vuokatti Sportin markkinointipäällikkö, Oddy Inc:in strategi ja asiakkuusjohtaja kertoo kuinka epäuskoisessa ilmapiirissä päämärätietoisella brändin rakentamisella ja optimismilla voitiin muuttaa koko toimintakulttuuri, urheiluopiston imago ja luoda monimutkaisessa ympäristössä täysin uudenlainen urheilubisneksen kokonaisuus.

Case Puijo-takaisin huipulle: Osallistava kampanjointi
Kirsi Soininen, markkinointijohtaja, Kuopion kaupunki

Puijo – takaisin huipulle casetarinassa käydään läpi, miten kuopiolaiset saatiin innostettua ideoimaan Puijon tulevaisuutta ja miten tällä tavalla kytkettiin asukkaiden näkemykset yrittäjähakuun.

Kirsi Soininen on pankkimaailmasta virkamiesnaiseksi 2011 hypännyt monialainen ihmettelijä, jonka päällimmäiseksi ajatukseksi kahdeksan vuoden aikana on noussut se, että mahdollistamalla kuopiolaisille mahdollisimman hyvä elämä, tehdään Kuopiosta samalla vetovoimainen paikka muille. Samalla tavalla hän on luikerrellut markkinoinnin ajattelumalleilla Kuopion kaupungin tekemiseen ja palveluihin muuttaen pikku hiljaa toimintakulttuuria asiakaslähtöisemmäksi. Jopa palveluiden brändäys on nykyisin normaalia sanavarastoa kaupungilla ja sen merkitys ymmärretään.

MARK Kasvuaamu ke 15.5. klo 8.30-10.30
Finnkino Scala
Ajurinkatu 16
Kuopio

Tilaisuus on maksuton mutta edellyttää ilmoittautumista etukäteen.