Mediatiedostojen haasteet ja pullonkaulat liiketoiminnassa

Yli 90% ihmisistä katsoo viikoittain videoita joko mobiilisti tai pöytäkoneella. Luku on edelleen kasvussa. Mediatiedostojen määrä ja käyttötarkoitus on niin suurta, että niiden hyödyntäminen näkyy joka puolella ja on jo lähes kaikkialla arkipäivää. Videoita hyödynnetään viestinnässä niin monella tapaa nykyisin, että sille on vaikeaa asettaa rajoja. Melkein voi jo sanoa, että jokainen yritys on tavallaan mediayritys ja tämä luo jatkuvia haasteita. Tiedostojen hallinta, löydettävyys, arkistointi ja yhteistyö on aikaa (ja tilaa) vievää. Lisähaasteita tuovat erilaiset sovellukset ja prosessit, joista jokaisella meistä on omat suosikit.

Klinikalla käsitellään aiheeseen liittyviä trendejä, tutkimustietoa, oikean elämän esimerkkejä ja pohditaan yhdessä ratkaisuja ja kehitysideoita.

Klinikka on tarkoitettu kenelle tahansa aiheesta kiinnostuneelle, sillä aihetta käsitellään sen verran monipuolisesti, menemällä pikkuhiljaa pintaa syvemmälle. Käsittelemme mediatiedostojen haasteita ilman turhaa jargonia tai liian yksityiskohtaisia esimerkkejä. Lähtökohtana on miettiä, miten työskentelemme mediatiedostojen kanssa, mihin niitä käytetään, miten arvotamme tähän liittyviä prosesseja ja kuinka pystymme luoda lisäarvoa eri keinoin.

Tavoitteena on, että jokainen inspiroituu tapahtumasta ja pystyy viemään mukanaan jotain opittua omaan työhönsä.

Klinikan vetää Media Tailor Oy:n Product Owner Patrik Björkenheim.

Patrik Björkenheim toimii Media Tailorin tuoteomistajana, vastuullaan pilvipalvelut. Hänellä on taustaa digitaalisen markkinoinnin ohjelmistoyrittäjänä, hankinta-, liiketoiminta- ja prosessikonsulttina Helsingin Yliopistolla, Telialla sekä Samsungilla ja lisäksi vuosien kokemus American Expressillä. Patrik luonnehtii itseään käytännönläheiseksi ja asiat (mahdollisimman) yksinkertaistavaksi. Media Tailor Oy on suomalainen mediatech-yritys, joka tuottaa end-to-end-tyyliin erilaisia mediatiedostojen halliintaan liittyviä palveluita.

• Aika: 16.1.2020 klo 14.00-16.00
  • Paikka: Media Tailor Oy, Uutiskatu 5, 00240 Helsinki – tapaaminen YLEn aulassa.

HINTA:

• MARKin jäsenille klinikka on maksuton.
  • Ei-jäsenille osallistumismaksu 64,50€ + alv 24%
  • Osallistumismaksu laskutetaan
  • Viimeinen peruutuspäivä on 17.10., jonka jälkeen peritään koko osallistumismaksu. Peruutukset pyydetään tekemään osoitteeseen toimisto@markkinointiliitto.fi