Datasta analyyseihin ja tarinoiden kautta oikeisiin päätöksiin

Tässä kattavassa koulutuksessa opit, kuinka tuot markkinoinnin mittaamisen osaksi organisaatiosi kehitystä.

Sisältö:

  1. Markkinoinnin analytiikan jalkautus osana liiketoiminnan kehitystä
    – Kuinka menestyneet yritykset jalkauttavat dataa?
    – Oikeat mittarit oikealle henkilölle
    – Markkinoijan ja muiden asiantuntijoiden rooli datan parissa
    – Miten sinä voit ajaa eteenpäin datavallankumousta organisaatiossanne?
    – Kuinka käyt puolustustaistelun budjetista datan avulla?
  2. Mittaamisen periaatteet
    – Datan ja analysoinnin merkitys organisaatioissa
    – Kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen datan yhteispeli
    – Datavetoisen organisaation toiminta case-esimerkein
  3. Staattisen datan analysointi
    – Datalähteiden valinta
    – Ongelman määritys ja validointi
    – Analysointiprosessi
    – Tulosten tulkinta
  4. Dynaamisen datan analysointi
    – Datalähteiden priorisointi
    – Mittareiden valinta
    – Analysoinnin periaatteet
    – Jatkuva datavetoinen kehitys
  5. Kuinka valita oikeat mittarit?
    – Liiketoiminnan mittareiden murskaus markkinoinnin taktiselle tasolle
    – Mittareista viestintä
  6. Datan tuominen eloon HANDS ON!
    – Datan visualisointi ja dashboard-harjoittelu
    – Tarinankerronta osana raportointia
  7. Analysoinnin kolme liiketoimintakriittistä muotoa
    – Kuvailevat analyysit
    – Ohjastavat analyysit
    – Projektoivat analyysit

Miksi osallistua?
Opit huipputekijöiden käyttämien toimintamallien avulla ymmärtämään seurattavaa dataa paremmin ja tulkitsemaan sitä selkästi eri sidosryhmille. Koulutukseen kuuluu myös hands-on -osio, jossa pääset työstämään omaa dashboardiasi kouluttajan kanssa samalla periaatteita oppien.

Kenelle?
Koulutus sopii asiantuntijoille ja johtajille, jotka käsittelevät markkinoinnin dataa ja tekevät sen perusteella suosituksia tai päätöksiä työssään ja joilla on pääsy organisaationsa digitaalisen markkinoinnin dataan.

Kouluttaja
Juha Pihkakoski, Chief Executive Officer, Aboad

Juha toimii tiiminsä kanssa eurooppalaisten kasvu- ja suuryritysten digitaalisen kaupallisen kehityksen kumppanina. Ennen siirtymistä palveluntarjoajan puolelle hän teki uraa vahvasti Pohjois-Amerikan markkinoilla toimivissa kasvuyrityksissä markkinoinnin parissa ja on työskennellyt erilaisten yritysten kanssa pk-yrityksistä aina Fortune 500 -brändeihin.

Aika
Tiistai 22.11.2022 klo 13.00-16.00

Kesto
Koulutus 2,5 h + loppukeskustelu 0,5 h

Paikka
Verkkokoulutus, käytämme ZOOM-alustaa.
Koulutus on vuorovaikutteinen ja voit esittää kysymyksiä asiantuntijalle.

Materiaali & tallenne
Koulutuksesta tehdään tallenne – saat sen sekä kouluttajan laatiman materiaalin käyttöösi muutaman päivän sisällä.

Vinkki!
Premium-jäsenenä osallistut maksutta ja pääset katsomaan kaikkia MARKin koulutustallenteita ympäri vuoden. Voit päivittää nykyisen jäsenyytesi Premiumiin milloin vain.

Hinta
• Jäsenet 64,50 € + alv 24 %
• Ei-jäsenet 129 € + alv 24 %
• Premium-jäsenille maksuton

Peruutusehdot
Mikäli olet ilmoittautunut koulutukseen, mutta et pääse osallistumaan, voimme siirtää paikan toiselle henkilölle. Ilmoita siirrosta viimeistään 21.11.2022. Jos peruutat ilmoittautumisen 21.11.2022 jälkeen, peritään peruutusmaksu 50 € + alv 24 %. Mikäli et peruuta ilmoittautumista etukäteen etkä osallistu koulutukseen, peritään koko osallistumismaksu. Ota muutoksissa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi

Premium-jäsenenä katsot koulutustallenteita rajoituksetta. Päivitä jäsenyytesi

Katso webinaaritallenne: Digitaalisen markkinoinnin mittaaminen