Älä ole puu, joka kaatuu yksin metsässä

”Me ei olla koskaan tarvittu markkinointia eikä tarvita nytkään.” Niin. Mutta miksi tyytyä selviytymään, jos voisi tähdätä lujaa eteen- ja ylöspäin?

Liiketoiminta ilman markkinointia on kuin olisi puu ja kaatuisi metsässä. Kyllä siitä ääni kuuluu, mutta mitä väliä, jos kukaan ei kuule? Markkinoinnin arvon ymmärtää silloin, kun kasvu tyrehtyy, perälauta vuotaa ja asiakkaat hyppäävät kilpailijan kelkkaan tai kun pitäisi rakentaa uutta kategoriaa tai kasvattaa liiketoimintaa. Silloin markkinointi voi nimittäin muuttaa kaiken.

Liiketoimintastrategian pohjalta tehdyt markkinointistrategia ja -suunnitelma ovat yrityksen tärkeimmät työkalut kasvuun. Ilman niitä systemaattisen, tavoitteellisen ja mitattavan markkinoinnin tekeminen on ilmaan ammuskelua: hyvällä markkinoinnilla taas esimerkiksi kasvatat liiketoimintaa, rakennat yhdenmukaista, vahvaa brändiä ja vaikutat työnantajamielikuvaan.

Toukokuun klinikalla saat käytännön työkalut ja elävän elämän esimerkin siihen, kuinka markkinointia lähdetään rakentamaan nollasta sataan: Case Finnish Consulting Group, markkinointijohtajanaan Päivi Allenius.

Klinikan vetää Heidi Haila, joka on yli kymmenen vuoden kokemuksella varustettu timanttinen strategi, joka toimii strategina ja asiakkaan liiketoimintakumppanina. Heidillä on monipuolinen kokemus ja ymmärrys eri toimialoista sekä taito monistaa ja ideoida konsepteja yli toimialarajojen. Heidi on palveluliiketoiminnan markkinoinnin ja kehityksen, B2B brändäyksen sekä kasvuyritysten kansainvälisen markkinoinnin erityisasiantuntija. Heidi on työskennellyt mm. Turku Energian, Telian, Tiedon, Finnish Consulting Groupin, Nissan Nordic European, Siili Solutionsin siili_auton sekä monien palvelusektorin pk-yritysten ja start-upien kanssa.

MARK Klinikka toteutetaan yhteistyössä Grundlagen ja MARKin kanssa.

Torstaina 14.5.2020 klo 15.00-17.30

Grundlage, Kristiinankatu 1 C, Turku

• MARKin jäsenille klinikka on maksuton
• Ei-jäsenille osallistumismaksu 129,00 €. Osallistumismaksu laskutetaan.

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautuminen viimeistään 7.5.2020 mennessä.

PERUUTUS
Mikäli osallistuminen peruutetaan 7.5.2020 tai sen jälkeen, peritään sekä MARKin jäseneltä että ei-jäseneltä peruutusmaksuna 60 €. Peruutukset pyydetään tekemään osoitteeseen toimisto@markkinointiliitto.fi

Markkinointiliiton jäsenyys
Jäseneksi voi liittyä jokainen markkinoinnista ja sen ilmiöistä kiinnostunut – ammattiin katsomatta, uran joka vaiheessa. Liity nyt, niin pääset osallistumaan tapahtumiimme.
Tutustu lisää