Miten suomalaiset brändit ovat syntyneet ja miten niitä on kehitetty?

Suomalaisten brändien taustat ovat moninaiset. Brändien rakentamisessa ei ole yhtä oikeaa tietä, sillä kehitystyöhön vaikuttavat mm. markkinat, toimiala, historia ja yhteiskunnalliset tekijät. Eri alojen osaamisella on myös suuri vaikutus brändien kehittymiseen.

Merkkejä maineesta -projekti on nyt analysoinut ja läpivalaissut puolensataa sinivalkoista brändiä. Mitä usean sadan haastattelun jälkeen on jäänyt haaviin?

Saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:

1. Suomalaiset brändit
– Miten suomalaiset brändit ovat syntyneet ja miten niitä on kehitetty?
– Mitkä asiat ovat tunnusomaista suomalaisille brändeille ja mitä yhteistä niissä on – vai onko?
– Miten brändiajattelua on hyödynnetty eri toimialoilla ja ympäristöissä?

2. Teoria vs. käytänteet
– Miten bränditeorioita on hyödynnetty?
– Miten asiat käytännössä tehdään ja miksi? Kuka tekee päätöksen ja millä perusteilla?
– Miten brändejä on hyödynnetty johtamisessa ja yritysten kehittämisessä?

3. Tulevaisuus
– Mihin suuntaan brändäys on menossa?
– Mitä tulevaisuuden brändäys voisi olla?
– Mitä mahdollisuuksia brändiajattelulla voisi olla yhteiskunnallisesti?

Miksi osallistua?
Brändien parempi ymmärtäminen ja ”lukeminen” vaativat niiden taustojen tuntemusta ja tulkintaa. Webinaarissa avaamme keskenään erilaisia brändejä mahdollisimman ymmärrettävästi ja kiinnostavasti esimerkkien kautta.

Kenelle?
Yleisesti markkinoinnin asiantuntijoille ja brändinrakennuksessa tavalla tai toisella mukana oleville. Markkinointi-, viestintä- ja muotoilualojen ammattilaisille, päättäjille sekä opiskelijoille ja tutkijoille.

Asiantuntijat
Martti Korpijaakko, tietokirjailija, toimittaja & konsultti, Smart Communication
Heikki Nuutinen, Designer & Researcher, Heikki Nuutinen Design

VTM Martti Korpijaakko on kokenut copywriter, toimittaja ja mainonnan ammattilainen. Hän on työskennellyt suomalaisten vientiyritysten kanssa ja kirjoittanut bisneskirjoja sekä luennoinut mainonnan suunnittelusta korkeakoulutasolla (Hanken).

TaM Heikki Nuutinen on kokenut Art Director ja brändisuunnittelija. Hän myös opettaa brändiviestintää tällä hetkellä LAB-ammattikorkeakoulussa Lahdessa.

Yhdessä he ovat kirjoittaneet ”Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä” -kirjasarjan (Vol 1 & 2), joihin webinaarin sisältö pohjautuu.

Aika
Torstai 30.3.2023 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

Hinta
• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 145 €. Maksu laskutetaan.

Jäsenyys kannattaa aina
Saat tämän tapahtuman hinnalla (145 €) koko vuoden MARK-jäsenyyden ja pääset heti maksutta kaikkiin webinaareihimme. Liity nyt mukaan!