Miten otat GenAI:n konkreettisesti osaksi luovaa markkinointia – ideoista konseptiin ja mittareihin?

Tekoäly ei tee huonosta parempaa – se monistaa inputin. Siksi kilpailuetu syntyy nyt niille, jotka osaavat yhdistää ihmisen luovuuden, selkeän prosessin ja oikeat työkalut.

Jukka Niittymaa ja Tommi Kortesniemi ovat rakentaneet AI-boostattua tekemistä asiakkaiden arkeen konkreettisesti – strategiasta ja briefeistä aina toteutuksiin, joiden jokaisessa vaiheessa on hyödynnetty tekoälyä. Tässä koulutuksessa opit, mitä tämä käytännössä tarkoittaa luovassa työssä ja miten sen saa toimimaan omassa organisaatiossa ilman hypeä ja turhaa säätöä.

Tule hakemaan toimiva malli, materiaalit ja rutiinit, joilla työn laatu ja läpimeno nopeutuvat heti seuraavasta projektista alkaen!

Markkinointia ei tee yksi botti tai edes agenttien armeija. Tarvitaan uutta ajattelua!

Käymme läpi:

  • kuinka taklata luovan markkinoinnin haasteet: erottuvuus, nopeus ja laatu – samaan aikaan.
  • selkeän ideointiprosessin, taidon promptata ja mittarit, joiden avulla tiedät, mikä oikeasti toimii.
  • luovan suunnittelun kehyksen ja käytännön oppeja AI-boostatusta luovasta työstä.

Miksi osallistua? 

  1. Tiedät, mitä GenAI-työkaluja kannattaa opetella juuri nyt.
  2. Opit, miten jäsennellä omaa ajattelua ja keskustella GPT-5-tasoisten tekoälyjen kanssa.
  3. Näet esimerkkejä hyvistä GenAI-caseista Suomesta ja maailmalta.

Kenelle? 

  • Luovat suunnittelijat (konsepti/copy/art), jotka haluavat nostaa ideoinnin laatua ja tempoa ilman, että laatu laskee.
  • Markkinointipäälliköt & brändivastaavat, jotka tarvitsevat ymmärrystä kokonaisuudesta.
  • Sisällöntuotannon ja kanavien vetäjät (B2C & B2B), joilla on paine tuottaa enemmän ja vaikuttavammin, mutta rajallisilla resursseilla.

Asiantuntijat
Jukka Niittymaa, tekoäly- ja innovaatiojohtaja, Sherpa
Tommi Kortesniemi, luova johtaja, Sherpa

Jukka operoi nopeasti kehittyvän generatiivisen tekoälyteknologian eturivissä kartoittaen ja testaten uusia GenAI-innovaatioita. Hän konsultoi liiketoiminta-, viestintä- ja markkinointijohtajia ja asiantuntijoita uusien tekoälyjen tarjoamista mahdollisuuksista, tuoreista suuntauksista ja haasteista. Jukka on myös “Tekoälykäs viestintä” -kirjan päätoimittaja. Kirja osa Jukan väitöskirjatutkimusta Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulussa, jossa hän tutkii GenAI:n vaikutusta viestintään ja markkinointiin.

Tommi on yksi Sherpan perustajista ja toimiston luova johtaja. Hänellä on 20 vuoden monipuolinen kokemus markkinoinnin suunnittelusta ja tuotannosta. Tommi on kiinnostunut generatiivisen tekoälystä niin isossa kuvassa yhteiskuntaa muuttavana voimana kuin käytännön tason työkaluista arjen helpottajina ja luovuuden kirittäjinä.

Aika
Tiistai 28.10.2025 klo 13.00-16.00

Kesto
Koulutus 2,5 h + loppukeskustelu 0,5 h

Paikka
Verkkokoulutus, käytämme ZOOM-alustaa.
Koulutus on vuorovaikutteinen ja voit esittää kysymyksiä asiantuntijalle.

Materiaali & tallenne
Koulutuksesta tehdään tallenne – saat sen sekä kouluttajan laatiman materiaalin käyttöösi muutaman päivän sisällä.

Vinkki!
Premium-jäsenenä osallistut koulutuksiimme aina maksutta ja pääset myös katsomaan koulutustallenteita.
Tutustu premiumiin

Hinta
• Jäsenet 99 € (sis. alv 25,5 %)
• Ei-jäsenet 199 € (sis. alv.25,5 %)
• Premium-jäsenille maksuton

Liity jäseneksi ja lunasta etusi heti
Liittymällä MARKin jäseneksi pääset mukaan tähän koulutukseen etuhintaan ja varmistat paikkasi myös tulevissa tapahtumissamme. Saat lisäksi MARK me -sisältöpalvelun heti käyttöösi.
Lue lisää jäsenyyden eduista

Peruutusehdot
Jos et pääse osallistumaan, voimme siirtää paikan maksutta toiselle henkilölle. Ilmoita siirrosta viimeistään koulutusta edellisenä arkipäivänä. Mikäli peruutat osallistumisesi alle 7 vrk ennen tapahtumaa, pidätämme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli et peruuta osallistumistasi etukäteen etkä osallistu koulutukseen, perimme koko osallistumismaksun. Verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi