Miten blogiyhteistyö voi tuoda tulosta yrityksellenne?
Miten bloggaajat eroavat kuluttajista tai toimittajista? Minkälaista on hyvä yhteistyö bloggaajien kanssa? Miten voin aloittaa yhteistyön bloggaajien kanssa? Voiko blogiyhteistyö olla kaupallisesti merkittävää?
Case: Nordic Bloggers’ Experience
* Inna-Pirjetta Lahti, Innastus Oy
Markkinoiva blogi kuuntelee ja keskustelee
Blogi on vaikuttavan keskustelun kotipesä. Conversational messaging -ajattelussa olennaista on perspektiivi. Sen sijaan, että tavoitteena on oman mahtavuuden ylistäminen, keskiössä on markkinoilla käynnissä olevien tai orastavien muutosten tarkasteleminen helikopteriperspektiivistä tavalla, joka tukee liiketoimintaa ja tavoitteita. Tehokas ja tuloksellinen blogi integroituu verkkoympäristöön sekä teknisesti että henkisesti.
* Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy
Inna-Pirjetta Lahti on Suomen ensimmäisen Kohtaamistoimiston, Innastus Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja. Hän toimii valmentajana, kirjoittajana ja asiantuntijana asiakaskohtaamisten laatuun, bloggaajayhteistyöhön ja myynnin tehostamiseen liittyvissä projekteissa.
Innastus vastasi Matkamessujen yhteydessä järjestetyn Nordic Bloggers’ Experience -bloggaajaohjelman toteuttamisesta. Ohjelma oli kooltaan Suomen suurin kansainvälisten bloggaajien kokoontuminen ja tavoitti kymmeniä miljoonia sosiaalisen median käyttäjiä ympäri maailmaa.
Inna-Pirjetta Lahti toimii myös itse matkakirjoittajana ja bloggaajana mm. löytöretkilijä Pata Degermanin blogien kirjoittajana ja perhematkailublogi Lapsiperheenmatkat.fi:n perustajana.
Christina Forsgård on Netprofile Finland Oy:n perustaja ja hallituksen puheenjohtaja. Uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestinnän konsultointiin ja toteuttamiseen erikoistunut Netprofile on palkittu useista tuloksellisista asiakasviestintätöistään. Christina on toiminut vuodesta 2009 MTL Viestintätoimistojen puheenjohtajana ja Suomen edustajana ICCO:n hallituksessa (The International Communications Consultancy Organization). Hänet tunnetaan vaikuttamisen, viestinnän, blogaamisen ja sosiaalisen median yrityskonsulttina, useiden sosiaalisen median palvelujen aktiivisena hyödyntäjänä, kouluttajana ja kirjailijana. Tietoviikko valitsi Christinan vuonna 2009 Suomen ICT-alan vaikuttajien Top100-listalle. Christina valmentaa digitaalisia palveluja ja uusia palvelukonsepteja kehittäviä start up-yrityksiä mm. Aalto Venture Garagessa. Netprofile Finland valittiin vuonna 2012 Vuoden viestintätoimistoksi.